Gaur, apirilak 17, 39 urteko garraiolari bat hil da lan-istripuz Zanbranan (Araba). Heriotza horrekin, dagoeneko 16 langile hil dira lan-istripuz 2023an.
Aste batzuk lehenago, beste garraiolari baten heriotza salatu behar izan genuen, Arcelor enpresarentzat zama garraiatzen ari zela zendua.
Garraioaren sektorea da laneko ezbeharren gaitza gehien pairatzen dutenetako bat. Izan ere, iaz 11 garraiolari hil ziren lan-istripuz. Ez gara nekatuko lan-istripuak lan-baldintza txarren eta prebentzio eta segurtasun-neurri faltaren ondorio direla salatzeaz.
Oso prekarioak dira garraioaren sektoreko lan-baldintzak, lanaldi luzeak, estresa, presioak, garraioagatik ordaintzen duten prezio baxua, lan egiteko moduak berekin dakarren elikadura ez osasuntsua, eta abar. Horregatik diogu garraioaren sektorean gertatzen diren lan-istripu gehienak guztiz saihets daitezkeela, eta borondate politikoa baino ez dela behar garraiolarien lan-eskubideak bermatzeko eta errespetatzeko neurriak jartzeko, baita erakunde publiko eta enpresa guztien inplikazioa ere.
Prekarietatearekin amaitu behar da. Patronalaren inpunitatearekin amaitu behar da. Erakundeek ezin dute jarraitu bete aldera begiratzen, bestela gertatutakoaren konplize izango dira.