Langile faltak ezinezko egiten du zerbitzua behar bezala ematea, eta eragin nabarmena izaten ari da plantillaren lan-osasunean.
LAB sindikatuak salatu du Lanaldenek, SOS Deiaken (112) eta Trafikoren (011) zerbitzuaz arduratzen den enpresak, urtebete baino gehiago daramala Eusko Jaurlaritzak baldintza-agirietan ezartzen zuena baino plantilla txikiagoarekin.
Hilabete hauetan, hainbatetan eman dute zerbitzua muturreko egoeretan, eta bederatzi pertsonatik lau bakarrik egon dira EAEko lurralde guztietako larrialdiei erantzuteko. Egoera horren ondorioz, SOS Deiakeko (112) eta Trafikoko (011) langileak arrisku psikosozial handian daude etengabe, eta estresagatiko edo antsietateagatiko bajek gora egin dute.
Adibide gisa, azaroko azken astean, Trafikoan hiru pertsonak lan egin zuten goizeko txandan. Azaroaren 29an, egun arrunt batean, hainbat istripu izan ziren, N1, N-634 eta Txorierriko korridorea ordu luzez moztu zituztenak. Hiru orduko epean 135 gertakari jaso ziren, eta bi pertsonaren artean kudeatu behar izan ziren. Egoera bera gertatzen da SOS Deiak-eko plantillan.
LABek salatu du, halaber, Lanalden enpresak ez duela zerbitzu horietarako behar adina langile plantillarentzat eta herritarrentzat segurtasun baldintza duinetan jarduteko, eta, gaur egun, ez dutela gaitasunik dimentsio handietako larrialdi-egoerei aurre egiteko.
LABek horren berri eman dio Eusko Jaurlaritzari, eta bilera bat eskatu dio Jon Aizpuruari, zerbitzu horretako arduradunari, enpresak zerbitzuan duen utzikeriaz hitz egiteko. Gaur egun, Eusko Jaurlaritza ez da oraindik sindikatu horrekin harremanetan jarri.