Pasaiako lonjaren estalkiaren inaugurazioa izan da gaur. Honek bizi-kalitate hobea ekarriko die pasaitarrei, eta badiako eta portuko begiratoki ezin hobea bisitari guztiei. Kostatu da, baina lortu da, eta pozten gara horregatik. Baina gu bertan egon gara Pasaiako Portuko Agintaritzaren Zuzendaritza berriro salatzeko, galeriari eta bertako langileei begira duen moral bikoitzagatik.
Lonja berriaren eraikuntza 2011n hasi zen, eta, ustez, 2014an amaitu behar zen. Gaur egun, azkenik, 2023an bukatutzat ematen dira Esnabide kalera, herrira, ematen duen estalkia eta fatxada. Gaur, dena izango da txaloak eta onespenak inplikatutako erakundeentzat, batez ere Pasaiako Portuko Agintaritzarentzat (PPA), nahiz eta San Pedrorako sarbidea hondakindegi moduan eta aurreikusitakoa baino 9 urte gehiagoz obretan izan. Ordutik, 4 presidente igaro dira PPAtik, eta badirudi horietako batek ere ez duela inolako erantzukizunik (nahiz eta kasua fiskaltzara eraman zen, “akats administratiboak” soilik detektatuz).
Baina guretzat larriena da portuko langileok garen aldetik, berandu eta gaizki ez ezik, lonjaren kanpoaldea amaitzeaz arduratu direla soilik, eta barrualdea, lantokia dena, bigarren fasea deiturikoa, hau da,lonjaren erdia, ez dela gauzatu…eraikinaren erdia barrutik hutsa dago eta beste erdian egiten ari da lana, langileentzako eta erabiltzaileentzako baldintza penagarrietan.
Leku fisikorik ez dagoenez, batzuetan enkanteak eta arraina banaketa aparkalekuan egiten da. Enpresa manipulatzaileek moduluak partekatzen dituzte, eta bulegoetako langileak luze izan dira obrako kontainerretan, aldagelarik gabe, leku nahikorik gabe… eta horrela 2011tik. Eta oraindik ere jarduera zifra positiboetan mantentzen da… non dago pertsona eta enpresa horien aitortza eta errespetua? Eta oraindik ez da lizitatu bigarren faseko obra, eta gaur bertan plantillez abusatzen jarraitzen da… oso polita kanpokoa, baina edukia laneko, osasuneko eta merkataritzako prekarietatez beteta dago.
A.P.P. bezalako enpresa batek horrela funtzionatzen du inork ez duelako atzamarra lepoan jartzen, plantilla murriztea erabaki dutelako eragingabea bihurtu arte. Enpresa honek, gaur egun, kudeaketa ekonomikoko arazoak ditu aurreikuspen eta langile faltagatik. Une honetan, Portu Agintaritza honen eguneroko jardueran agerian geratzen ari dira aurrekontu-aurreikuspen eta kudeaketa negargarri baten ondorioak suposatzen zaion lana baldintzatzen eta mugatzen ari direnak.
PPA 4 urte atzeratzen ari da Enpresa-Akordio berri bat, eta bere txostenetan onartzen du “lehiakorrak ez diren soldatak ordaintzen dituela”, ez dela gai Madrilen (beti Madrilen) baimena lortzeko egunerokotasunari aurre egiteko behar dituen 30 pertsonak kontratatzeko, eta enpresa publikoari dagozkion zerbitzuak pribatizatzea aukeratzen ari da…
Ongi etorri lonja berriaren kanpoko akaberara, baina horretan lagundu duten erakundeei eskatzen diegu PPAri kudeaketa gardena eta bere izaera publikoarekin konprometitua exijitzeko, bere instalazioak modernizatuz, beharrezko plantilla kontratatuz, bere lan-
baldintzak errespetatuz eta bere soldata-gaitasuna eguneratuz.