2024-11-22
HomeZerbitzu PublikoakOsasungintzaOsakidetzako itxaron-zerrendak murriztea ezin da aitzakia izan negozio pribatuak eta eskandaluzko aparteko...

Osakidetzako itxaron-zerrendak murriztea ezin da aitzakia izan negozio pribatuak eta eskandaluzko aparteko orduak justifikatzeko

Osasun Batzordean izan da Darpon kontseilaria “Itxaron zerrendak murrizteko Plana” aurkezteko. LABetik salatu nahi dugu Plan honek jasotzen dituen neurriak eta suposatzen dutena. Darpon jaunak, hain sentibera den itxaron zerrenden gaia erabili du osasun pribatura diru gehiago desbideratzeko eta aparteko orduak gehitzeko. Hau da, Osasun Sailak bultzada berria eman nahi dio osasun publikoaren pribatizazioari.

Alde batetik, Darponek azaldu digu Osakidetza oso ondo dagoela Espainiako datuekin alderatzen badugu (zergatik ez konparatu Europako herrialdeekin?). Hala ere, dirutza gastatu behar dela itxaron zerrenda “on” horiek murrizteko, zelan eta osasun pribatua eta kategoria batzuen gain-soldatak bultzatuz.

Darpon jaunak kontatzen ez diguna da gaur egungo itxaron zerrenden atzean beste zergati batzuk ere badaudela: urte hauetan guztietan ezarritako murrizketak, kontratazio falta eta arlo batzuetan errotuta dauden praktika okerrak, inertziak eta antolakuntza arazoak.

Itxaron zerrendak arintzeko ahalegina nahitaezkoa da, baina ezin da aitzakiatzat hartu batzuen poltsikoak betetzeko. Beraz, guk proposatzen ditugun neurriak honakoak dira:

• Kirurgia eta bestelako probak ere arratsaldez egitea, baina ez aparteko orduekin, baizik eta lan txanda arruntetan eta soldataren barruan. Horretarako guardien sistema bertan behera utzi beharko genuke eta medikuentzat ere hiru txandako lana ezartzea, gainontzeko langileok bezala.

• Klinika eta ospitale pribatuei egiten diren deribazioetan gastaturiko dirutza Osakidetzaren azpiegitura eta pertsonal propioetan inbertitu. Adibide bat: Osakidetzak urtero IMQri 700.000 euro ordaintzen dizkio bertara desbideratzen PET probengatik (medikuntza Nuklearra). Osakidetzan bertan beste PET aparatua ipintzeko hasierako 2.500.000 euroko inbertsio beharko genuke gehi 120.000 urtean mantentzeko. Hau da, 4 urtean amortizaturik egongo litzateke inbertsioa, eta urteko gastua, soilik mantentzekoa izango litzateke, hau da 120.000 euro, oraingo 700.000 horien ordez. Zergatik xahutzen dugu orduan diru publikoa? Nork ateratzen du etekina?

• Zerbitzu batzuen antolakuntza aldatu eta okerreko praktiken kontrako kontrola areagotu: ordutegiak errespetatu, kirurgiaren programazioa, goizeko eta arratsaldeko ebakuntza-gelen erritmoa ezberdinak bateratzea eta protokoloak egokitzea…

• Lehen Arretako zerbitzu kartera, eskumenak eta inbertsioak handitu.

• Fakultatiboen kontratuen egonkortasuna sustatu, Osakidetzan bertan geldi daitezen.

Ezin dugu onartu erabiltzaileon aldetik dagoen itxaron zerrenden inguruko kezka negozio pribatuak eta aparteko ordu eskandalagarriak hauspotzeko.

Gainera, Darponek proposaturiko neurriak martxan egon dira aspalditik eta, hala ere, itxaron zerrendak bere horretan daude. Zergatik? Egoera mantentzeko interesik ba al dago? Darponek proposatzen duen bide horretatik ez dugu itxaron zerrendekin amaituko, eta ahuldu baino ez dugu egingo gure osasun publikoa.
 

 

 

AZKEN ALBISTEAK | ÚLTIMAS NOTICIAS

EAEko gobernu berriaren aurrekontuak langileon parte hartzerik gabe zehaztu dira

Sakoneko eztabaidari heltzeko borondatearekin batera proposamen zehatzak egiteko prest dagoela azaldu du LABek, langileen aldeko politikak egiteko garaia dela azpimarratuz.

Greba egunak deitu ditugu abenduaren 5ean eta 7an Arabako ostalaritzan, hitzarmen duinaren alde

Arabako ostalaritzako langileek lau urte daramatzate hitzarmenik gabe. Lau urte lanaldia murriztu gabe, lau urte soldata-igoerarik gabe eta, beraz, erosteko ahalmena galduta. Lau urte kontziliazio-neurri berririk gabe, baimen berririk gabe.

Jakinarazi dugu 2024an Nafarroako 5 langile gehiago hil direla, eta Nafarroako Gobernuari exijitu diogu nafar langileen heriotza etengabeari amaiera emanen dioten neurriak hartzeko

Gaur egin duen agerraldian LAB sindikatuak jakinarazi du 2024an zenbatuta zeudenak baino 5 langile gehiago hil direla. Hala, aurten, azken urteetako tasa guztiak apurtu ditu Nafarroak, 2024 honetan dagoeneko 26 lan heriotza izan baitira. Egoera larri horren aurrean, LABek uste du Elkarrizketa Sozialaren Kontseiluak barnebiltzen dituen CEN patronaleko enpresarien, eta UGT eta CCOO sindikatuen interes korporatiboak ezin direla jarri langileon osasunaren eta bizitzaren gainetik eta, ondorioz, Gobernuari exijitu dio Nafarroako Lan Osasuneko Kontseilua aktibatzea, bertan egoera zuzentzeko beharrezkoak diren neurriak har daitezen.