Gasteizko Auria Solutions enpresak azaroaren 19tik abenduaren 31ra bitartean ezarriko duen 31 egunetako Aldi Baterako Enplegu Erregulazio Espdientea salatu nahi du LABek. Enpresa honek, Mercedes Benzek egindako ibilgailuetarako moketazko zoruak eta oihalezko alboetako panelak egiten ditu.
Espedienteak langile guztiei eragiten die, 107 dira, bereziki produkziokoei. Alde sozialarekin adostasunik izan gabe eramaten da aurrera eta enpresak malgutasunerako poltsa egungo urteko 10 egunetatik 20 egunetara handitzea planteatu ondoren. Dieselaren arazoaren aitzakia jarri zuen horretarako eta Mercedes Benzek azaroa eta abendurako programatutako neurriak.
LABen uste dugu Mercedes Benzek duen arazo puntual batean aurrean, ezin direla langileak, hornitzaileak eta azpikontratak ere izan egoeraren ondorioak jasan beharko dituztenak, berriro. Gure ustez, Auriak badauka aukera antolaketa-aldetiko beste neurri batzuk hartzeko, hala nola, txandetan berkokatzeak, mantenua eta kalitateari laguntza, azpikontratatutako lana berreskuratzea, ekoizpeneko erritmoak jaistea, prestakuntza eta segurtasuneko ikastaroak. Orain arte itzelezko ahalegina egin dute langileek, larunbateko lanarekin, oporren aldaketarekin, lan-erritmo itogarriak, ogitarterako atsedenaldian errotazioekin, etab.
Hortaz, enpresa da aurrerago aipatu ditugun moduko antolaketaren inguruko neurriak, edo beste batzuk, hartu behar dituena lanpostuak bermatzeko. Ez da bidezkoa beti langileok ordaintzea egoeraren ondorioak, eta are gutxiago Aldi Baterako Enplegu Erregulazi Espediente bat ezartzea. Are gutxiago, 2019rako Mercedes Benzek egin dituen aurreikuspenak ekoizpena 154.000 furgonetetara handitzekoak direnean. Zer egingo du enpresak lan-kargaren igoera honi aurre egiteko? Malgutasuna handitu, aparteko orduak egitera behartu, berriro ere lan-baldintza okerragoak ezarri? Ez gaude horretarako prest.
Gure lan-baldintzak prekarizatuz euren irabaziak handitzen eta gobernuak diru-laguntza handiak eskuratzeko presionatzen dituzten bitartean, langileen lan-baldintzak okertzen dituzte. Onartezina da langileok gure langabezia eta diru publikoarekin ordaintzea diesel motoreen iruzur berri hau.
Horregatik, salaketa publikoko dinamikak planteatuko ditu LABek eta mobilizaziorako deia egiten die Auriako langile guztiei, egoerari aurre egiteko.