2024-11-13
HomeIndustriaMetalgintzaNafarroako Metaleko hitzarmen duin baterako aldarrikapenak industrialdeetara eraman ditugu auto karabana batekin

Nafarroako Metaleko hitzarmen duin baterako aldarrikapenak industrialdeetara eraman ditugu auto karabana batekin

Hogei ibilgailu inguruko karabana baten bidez, LAB sindikatuak Landaben, Agustinos, Motxoli eta Ezkirotz industrialdeak eta metaleko enpresa txikien patronalaren egoitza bisitatu ditu gaur, Nafarroako Metaleko hitzarmen duin bat aldarrikatzeko. Geldialdi bakoitzean LABek hitzarmen berrian nahiko lituzkeen aldarrikapenak landu dituzte: azpikontrataturiko enpresen subrogazioa; kontratazio ez baztertzaileak; 35 orduko lanaldia; eta estatalizazioari aurre egiteko beharra.

Auto karabana Nafarroako lantegi handienetik abiatu da, Landaben industrialdeko Volkswagenetik hain zuzen ere. Bertan, Maider Caminosek hartu du hitza, LABeko Industria federazioko Nafarroako arduradunak. Hasteko, Metaleko hitzarmen berriaren negoziazioan patronala eta UGT, CCOO eta ELA sindikatuak jokatzen ari diren papera salatu du Caminosek. Patronala, hitzarmen duin bat lortzeko beharrezkoak diren gaiak mugatu dituelako edo negoziaziotik kanpo utzi dituelako. UGT eta CCOO, hitzarmenak behar duen sakoneko aldaketari muzin egin diotelako eta beren eskakizunak soldata igoera huts batera murriztu dutelako. Eta ELA, sektoreko lehen indarra izan arren, jarrera erabat pasiboa izan duelako.

Hitzarmen berrian sartuko ez dituzten baldintzak zerrendatu ditu Caminosek: “Ez dute malgutasuna murriztu nahi; ez dute lanaldia jaitsi nahi; ez dituzte enplegu duin eta iraunkorra izateko neurriak adostu nahi; ez dute azpikontraten subrogazioa ezarri nahi; ez dute ABLE bidezko kontratazioa bukatu nahi; ez dituzte bazterketarik gabeko kontratazioak bermatzeko neurri demokratikoak ezarri nahi; ez dituzte Industrian emakumeen sarbidea ziurtatzeko eta bultzateko bideak garatu nahi”. Eta “egoera larri hori ikusita”, Caminosek nahitaezkotzat jo du “kalean eta enpresetan borrokatzea lapurtu dizkiguten edo lapurtu nahi dizkiguten eskubideen alde”.

Volkswagen multinazionalarendako lanean ari diren azpikontraten egoera salatu du LABen auto karabanak Landabenen, eta langileek bizi duten ezegonkortasunaren aurrean hitzarmen berriak nahitaez subrogazioa jaso beharko lukeela aldarrikatu. Agustinos industrialdeko Liebherr enpresaren parera, berriz, kontratazio ez baztertzaileen gaineko aldarria eraman dute. Gero, Motxoliko Metronics lantegian 35 orduko lanaldia eskatu dute, ondasuna banatzeko lana banatu behar baita. Ondoren, Ezkirozko BSH-n hemen lan egiten dugun heinean hemen erabaki behar dugula eta beraz bertako negoziazio kolektiboaren garrantzia azpimarratu dute. Bukatzeko, Metaleko enpresa txikien patronalaren egoitzara eraman dituzte aldarrikapen guztiak, 50 langile baino gutxiagoko enpresa gehienek Nafarroako Metaleko hitzamena aplikatzen baitute.

 

 

 

AZKEN ALBISTEAK | ÚLTIMAS NOTICIAS

11 garraiolari hil dira 2024an, 2023ko heriotza kopurua gaindituz

Atzo, 56 urteko J.R.M.M. garraiolari lesakarra hil zen lanean Irunen, kamioia kargatzen ari zela. Transportes Etxetrans 2000 enpresako langilea zen. 2024. urtean 11 garraiolari hil dira lanean dagoeneko, horietariko asko, azken hau bezala, bihotzekoak jota. Atzokoarekin, gutxienez 54 laneko heriotza izan ditugu urte hasieratik Euskal Herrian.

Elkarretaratze batekin amaitu dugu EAEko anbulantzien publifikazioaren aldeko kanpaldia

Kontzentrazio batekin amaitu da EAEko anbulantzia zerbitzuaren publifikazioaren alde atzo hasitako 24 ordutako kanpaldia, Gasteizko Andra Mari Zuriaren plazan egin dena. Atzo iluntzean, Gasteizko Udaltzaingoak kanpaldia bertan behera uztera behartu arren, gaur goizean aurreikusitako tailerra egin ahal izan dute.

Kapital errentak eta enpresen irabaziak zergapetu gabe ez dago aberastasuna modu progresiboan banatzeko zerga erreformarik

LABen iritziz, Aldundiek proposatutako neurriak ez datoz bat Euskal Herriak behar duen erreforma fiskalarekin.