2024-11-14
HomeZerbitzu PribatuakTrenbideakMetro Bilbao enpresak lanegunetako tren kopurua murriztearen erabakiaren atzean gidarien lantaldea murrizteko...

Metro Bilbao enpresak lanegunetako tren kopurua murriztearen erabakiaren atzean gidarien lantaldea murrizteko nahia dago

Bihartik aurrera, osteguna, urtarrilak 10, 10:30etik 23:00etara bitartean 50 tren gutxiago ibiliko dira lanegunetan. Trenen arteko tartea luzatzea aldebakarreko erabakia izan da, zuzendaritzarena, sindikatuen inolako babesik gabe. 17 urtean lehenengoz murriztuko du Metro Bilbaok trenen zerbitzua areagotu beharrean.

Bihartik aurrera, osteguna, urtarrilak 10, Metro Bilbaoren bezeroek ezusteko desatsegina hartuko dute: hiriarteko trena 10:30etik 23:00etara bitartean erabiltzen badute, 2012an baino 50 tren gutxiago ibiliko dira egunero.

Metro Bilbaoko zuzendaritzak “2013ko neguko zerbitzua” inposatu du, enpresa-batzordean ordezkatutako sindikatu batek ere ondo iritzi gabe.

Lanegunetan noranzko bakoitzean orain arte orduan 20 tren ibili badira, 18ra gutxituko dira aurrerantzean, hots, orduan 4 zirkulazio gutxiago izango dira. LAB sindikatuak ohartarazi nahi du zerbitzuaren murrizketa horrek puntako orduetan, adibidez, bazkalorduan, 14:00-15:30 tartean, eta 18:00-20:30 tartean, lanetik irteteko orduan, jendetza pilatuko dela nasetan eta tren barruan, bereziki, 2 lineako bidaietan (Basauri- Santurtzi), bidaiari gehien hor izaten denez gero.

LABek salatu nahi du tren horiek kenduz zuzendaritzak gidarien lantaldea murriztu nahi duela zerbitzuaren kalitatearen okertu arren. Neurri horrek ez du zentzurik hedatzen ari den enpresa batean; izan ere, Metro Bilbaok 2013ren amaieran beste geltoki bat izango du, Kabiezes. Gainera, erabaki hori ez dator bat sindikatuek eta zuzendaritzak 2012ko maiatzean adostutakoarekin, non gidarien egiturazko lantaldea 166 pertsona zirela zehazten baitzen.

LAB sindikatuaren ustez, 2012an apur bat gutxitu dira joan-etorriak lanegunetan, 2011n baino % 2tik behera, baina Metro Bilbaoren zuzendaritzak hartutako neurriak orain arte eskaintzen diren trenen kopurua % 10 murriztea ekarriko du; datu estatistikoen bilakaerari adituz, erabaki neurrigabea eta zentzugabea da, gure iritziz.

Lanegunetan trenak kentzeko erabaki horri lehendik ekitaldi bereziak daudenean zerbitzua indartzen ez dela gehitzen badiogu, gerta daiteke bezeroak saldoka biltzen direnean beharrezkoak diren gutxieneko segurtasun-neurriak saldoka biltzen direnean. Berbarako, Extremoduro-ren kontzertuaren egunean edo, hain atzera egin barik, San Mameseko azkeneko partida, Athletic Zaragozaren aurka, jokatu zenean. Egun horietan sarbideak itxita, jende-ilarak txarteldegietan, balio-emaileak zabalik, nasak gainezka, eta hainbeste jende hartzeko gai ez ziren trenak, horrelako irudiak ikusi genituen, agerian utziz Metro Bilbaoren zuzendaritza diru-etekinei adiago dagoela zerbitzuaren segurtasunari eta kalitateari baino.

Bizkaiak oro har eta bereziki Bilbo Handiak garraio publiko irisgarri, kalitatezko eta herritarren beharretara egokitua behar dute. Metro Bilbaoren zuzendaritzak, ordea, gizarteak eskatzen dionera moldatzetik urrun, zerbitzua eta prestazioak murrizten tematuta dago. LABen iritziz, Metro Bilbaoren zuzendaritzak kudeaketa-politikak aldatu behar ditu baliabide publikoen administrazioaren gardentasuna bermatuz, jendartearen eta sindikatuen parte hartzearen babesarekin.

LABen atal sindikala Metro Bilbaon

 

LAB SAREAN
{module[111]}

www.blogak.com/labmetrobilbao Emailametrobilbao@labsindikatua.org
twitter: @LABmetrobilbao
 

    

AZKEN ALBISTEAK | ÚLTIMAS NOTICIAS

LABek etxeko langileen lan-denboraren erregistroa arautzeko beharra azpimarratu du

Erregimen bereziak eta araudi osagarriak ez diote behar honi erantzuten.

Hitzarmen duina aldarrikatu dugu Arabako ostalaritzarako

Urtebete inguru igaro da Arabako ostalaritzako hitzarmenaren negoziazioa blokeatu zela "azken proposamen" gisa definitutako patronalaren azken proposamenarekin. Hau ez zen nahikoa, sektoreko langileen lan-baldintzak nabarmen okertzen baitzituen.

11 garraiolari hil dira 2024an, 2023ko heriotza kopurua gaindituz

Atzo, 56 urteko J.R.M.M. garraiolari lesakarra hil zen lanean Irunen, kamioia kargatzen ari zela. Transportes Etxetrans 2000 enpresako langilea zen. 2024. urtean 11 garraiolari hil dira lanean dagoeneko, horietariko asko, azken hau bezala, bihotzekoak jota. Atzokoarekin, gutxienez 54 laneko heriotza izan ditugu urte hasieratik Euskal Herrian.