2024-12-22
HomeEkintza SindikalaLan-zama areagotzen ez duen formakuntza adostua eta ikastetxeko autonomiaren araberakoa eskatu diogu...

Lan-zama areagotzen ez duen formakuntza adostua eta ikastetxeko autonomiaren araberakoa eskatu diogu EAEko Hezkuntza Sailari

LABek mobilizazio dinamika egin du egunotan, Lan Zama gehiagorik ez, formakuntza adostua bai! Curri-digi: pertson@k helburu? lelopean, EAEko Hezkuntza Publikoko irakasleei curri-digi izeneko formakuntzak sortutako noraeza, lan zama handitzea, eta ordutegiz gaindi lan egitea salatzeko. Edozein prestakuntza era adostuan antolatzeko eta hezkuntza-proiektuaren araberako antolatzeko eskatzeko egin ditu LABek mobilizazioak.

Martxoaren 14an Gasteizko Europa Jauregian Berrikuntza Arduradunek ikastaro bat jaso zutela-eta, protesta haraino eraman zuen LABek irakasle figura hauen funtzioak langileen ordezkariekin negoziatu behar direla eskatzeko. Martxoaren 14an, 16an eta 21ean, gainera, Arabako, Gipuzkoako eta Bizkaiko zenbait ikastetxetan eskaera berdina egin dute irakasleek: Araban, besteak beste, Gasteizeko Aita Orbison, Odon Apraizen, Mariturrin, Salburua eta Errekabarrin; Abendañoko ikastolan, Murgiako Oroko Andra Mari ikastetxean eta Maeztuko herri ikastetxean. Bizkaian Erandioko Altzaga ikastolan, Abanto-Zierbenako Askartza-Isusin, Lemoako Eguzkitza Meaben, Sestaoko Kueton eta Saturnino de la Peña BHIn, Bilboko Luis Briñas BHIn eta Zamakolan, Markiñako Bekobentan, Leioako Txomin Arestin, Portugaleteko Kanpazarren, Barakaldoko Ibaiben eta Zamudioko eskolan. Gipuzkoako Pasaiako Karmengo Aman, Donostiako Aitor ikastolan, Irungo Txingudi BHIn, Debako eskolako haur hezkuntza, Antzuolako herri eskolan eta Bergarako Ipintza BHIn.

2022ko maiatzaren 26an beste sindikatu batzuekin batera LABek lortutako akordioari esker, Berrikuntzarako arduradunak ditugu egun eskola publikoetan. Irakasle hauen lana zentro bakoitzaren garapen metodologikoan bidelagun izatea beharko lukeen arren, bestelako eginkizunetan jarri ditu Hezkuntza Sailak; ikastetxe bakoitzaren beharrei kasu egin gabe eta baliabideak Europako funtsen exigentzia arrotzetara bideratuz.

LABen borroka beti izan da ikastetxeen autonomian sakontzeko tresnak eskuratzea eta horren baitan, ikastetxe bakoitzak beharrezko dituen formakuntzak identifikatu eta planifikatzea, Sailaren eginkizuna izanik horretarako baliabideak ahalbidetzea.

Horregatik, sindikatuak Hezkuntza Sailari eskatzen dio formakuntzarako proposamen oro langileekin adostua eta aurrez planifikatua izan behar duela. Sekula ere lan zama handituz, lan-ordutegiaren barruan eta digitalizazioari dagokionez, 60 urtetik gorakoentzako salbuespenak eginez.

LABen ustez, euskararen normalkuntzarako, pedagogia feministarako, inklusiorako eta berrikuntza metodologikorako baliabideak dira lehentasuna Euskal Eskola Publiko Komunitariorako bidean.

AZKEN ALBISTEAK | ÚLTIMAS NOTICIAS

LABek Osalanera eraman du indarkeria matxistaren aurkako bideorria, lantokietako prebentzio sistemetan derrigorrez integratua izan dadin

Gaur, LAB sindikatuak enpresetako prebentzio sisteman indarkeria matxistaren arriskua integratzeko plana aurkeztu du Osalango kontseilu nagusian. Plan horrek lanean ere emakumeek pairatzen duten arrisku...

LABek Ezkirozko BSH lantegiaren eta, oro har, Nafarroako industriaren etorkizunaren aldeko manifestazioan parte hartzera deitu ditu nafarrak

BSH multinazionalak Ezkirozko lantegia itxiko duela iragarri ostean, langileek irmotasunez erantzun zuten abenduaren 18an, Parlamentuaren aitzinean eginiko elkarretaratze jendetsu baten bidez. Hala ere, egoeraren...

Presoen etxeratzea eta behin betiko konponbidea aldarrikatu ditugu Hego Euskal Herriko hiriburuetan

Sindikatuok, Sare Herritarrarekin batera, mobilizazioak egin ditugu gaur Bilbon, Donostian, Gasteizen eta Iruñean, euskal presoen etxeratze prozesua azkartzeko eskatzeko, salbuespen neurriak amaiu daitezen exijitzeko...