Atzo apirilaren 7an, gaueko 10ak aldera, Ibaizabal 8 atoiontziko makinen burua hil zen bere lanpostuan.
Iraganean, LABek behin baino gehiagotan salatu du enpresak ezarritako lan-sistema. Honen arabera, 24 orduko guardia eta 72 ordutako atsedenetik, 2 egun jarraian (48 egun) lan egin eta 4 egunez atsedena hartzera pasatu dira, urteko 624 orduren igoerarekin.
Lan Ikuskaritzan ere egin genuen salaketa, lanaldi berezien inguruko 1561 Erret Dekretuak zehaztuta atsedenak errespetatzen ez ziren hainbat egunetan, hau da, modu jarraian gutxieneko bi atsedenaldi, 6 ordutakoa bat eta 4 ordutakoa beste bat. 24 orduz lan egitea nekagarria bazen, 48 orduz aritzea erokeria bat da, maniobren arabera ez dagoelako atsedenik.
2014an LABek prentsaurreko batean salatu zituen enpresaren asmoak, lanaldia 624 ordutan igotzeko, eta neurri
horrek zekartzan arriskuak. Inork ezin du esan ez zirela arriskuak ezagutzen.
Hildakoa apirilaren 6ko goizeko 9etan sartu zen lanean eta gaur atera behar zuen atoiontzitik, apirilaren 8an.
Normaleaz egunez, beste itsasontzi batzuk atoiontziarekin laguntzeko maniobrarik ez badago, mantenu lanak egiten dituzte goizeko 9:00etatik 13:00etara eta 16:00etatik 18:00etara. Badakigu apirilaren 6tik 7rako gauean Ibaizabal 8 atoiuntziak maniobra bat hasi zuen, gaueko 9etan hasi zena eta 11ak inguruan amaitu zena. Ondoren, atsedenik gabe egin zuen lan apirilaren 7ko 03:15etik 10:03ra.
Pasaiako portuan ere Remolcadores Ibaizabalekoak dira atoiontziak eta egun, enpresa-itun berria negoziatzen ari dira, eta nola ez, lanaldia luzatu nahi dut enpresak, eta LAB honen kontra dago, are gehiago gaurkoa bezalako egun batean.
Alejandro Aznar armadorea bezalako enpresariak, Patxi Garaigordobil enpresa honetako zuzendaria eta Javier Zapatero giza-baliabideetako zuzendariak ezin dute esan ez zutela ezagutzen atsedenik gabeko lanak duen arriskua. Milioika euro sortzen dituzten enpresak eta irabaziak handitzearen aldeko apustua egiten dutenak, langileei ia esklabutzaren parekoak diren lan-baldintzak ezarriz.