Honen zergatia ulertzeko, jakin behar da Hezkuntza Sailak ez duela sukaldari baten lanpostua hornitu. Irailaren 7az geroztik Ikastetxeko zuzendaritza nahiz LAB arazo hau konpontzen saiatu diren arren, ezinezkoa izan zaigu Sailak gaiari irtenbide egokia ematea.
Sortu den egoera honen ondorioz, sukaldean aritu den sukaldari bakarrak, orain arte behintzat, dagokion ratioaren bikoitza bete eta horren ondorioak jasan behar izan ditu. Baldintza berdinetan jardun zuen iaz, sukaldean bi lagunek lan egin behar dutenean eta bazkaltiarren ratioa aldatu ez denean.
Eskolako guneetako bat zerbitzu osagarritzat hartzen da berriro. Langile osagarritzat jotzen da hartaz arduratzen den sukaldaria. Horrela, hitzarmen kolektiboa urratzen da, lanaldi amaiezinak eragiten dira eta laneko estresa jasateko arriskuan jartzen da langilea.
Bestalde, deigarria da hau Laukarizeko eskolan gertatzea. Gogora ekarri nahi dugu gurea lau ikastetxe pilotuetako bat dela (Urduña, Mungia, Gernika, Laukariz), non eskolaren auto-kudeaketa ahalbidetzen den ikasturte honetan, halaxe egitea adostu zelako Gasteizeko Legebiltzarrean.
LABen irudikoz, garaia da sistema honekin amai dezagun, heziketa-gune baten garapen egokiari kalte egiten diola agerikoa delako, eta hortaz, horrekiko egokia den trataera eman behar zaio.
Gogoan izan dezagun LAB lanean ari dela eredu berri bat proposatze aldera: sorospen kontzeptutik hezkuntza kontzeptura igaro nahi dugu, eta hiru printzipio hauetan oinarritu: eredu berria, elikadura eta burujabetza eta lan baldintza duinak.