Atzo LAB, Nafarroako Arartekoarekin bildu zen LOMCEren 3. mailako proben harira ikastetxetako tutoreekiko sindikatuak duen kezka azaltzera. Bileran idatzi bat eman zion LABek Arartekoari, bertan galdera zehatz bat luzatu zioten: "Zeinek du autoritate gehiago ikasleen hezkuntzari dagokionez, Hezkuntza Departamentuak ala gurasoek?".
LAB SINDIKATUAK NAFARROAKO IRAKASLE EZ UNIBERTSITARIOEN PERTSONAL BATZORDEAN DAUKAN ORDEZKARITZAZ BALIATUTA ETA ORDEZKATZEN DITUEN IRAKASLEEN IZENEAN GALDERA BAT PLANTEATZEN DIO NAFARROAKO ARARTEKOARI
GAIA: Egun hauetan Nafarroako eskoletan hirugarren mailako ikasleek egin beharreko proba dela eta, guraso batzuek bere seme-alabek proba hau ez egitea erabaki dute eta hala jakinarazi diote bai jendarteari zein eskolari (zuzendaritza taldeei eta tutoreei).
LAB Sindikatuak eskola horietako 3. mailako tutore horiekiko duen kezka azaldu nahi dio eta ahal den neurrian egoera honen aurrean zer egin behar duten argitu.
Zuzendari eta tutore hauek bi agindu kontrajarrien aurrean daude:
– Batetik, Hezkuntza Departamentuak agindu argi bat bidali die zuzendaritza taldeei: “3. mailako ikasle guztiek egin behar dute proba hau, bai ala bai, gaur ez bada bihar, edo bestela etzi… Zuzendaritza taldeek hala jakinarazi diete tutoreei.
– Bestetik, gurasoek argi utzi diete ez dutela nahi euren seme-alabek proba hau egitea.
Hau izanen da tutore eta zuzendari hauek buruan duten galdera: Zein da nik jarraitu behar dudan agindua? Zeinek du autoritate gehiago nire ikasleen hezkuntzari dagokionez, Hezkuntza Departamentuak ala gurasoek?
Egoera zaila benetan. Hau ikusita LAB sindikatuak arartekoarengana jotzen du galdera honen gaineko argibideen bila.
LAB sindikatuaren aburuz jokoan dagoena ez da legalitatea, eskubideak baizik. Gurasoen eskubideak eta irakasleen eskubideak.
Legea aplikatzea ez da nahikoa. Administrazioak badu legea betearazteko tresna (agindua betetzen ez duenari diziplinazko espediente bat irekitzeko aukera du). Gurasoek ez dute horrelako tresna legalik, baina argi dago irakasle eta gurasoen artean egon beharreko konfiantza apurtuko dela eta hori ez dela ona heziketa prozesurako.
Argi egon daitekeen bakarra zera da: haurraren interesa gainerako interesen aurrean jarri behar dela, Haurren Eskubideen Aitorpenak 2. printzipioan jasotzen duen moduan. Zeinek du helburu printzipio hori, gurasoek edo administrazioak?
IRAKASLEA BABESIK GABE ETA NORAEZEAN GELDITZEN DA, posible al daiteke kontzientzia-eragozpenari heltzea?
Nazio Batuen Giza Eskubideen Deklarazioak aitortzen du eta Espainiar Estatuaren Konstituzioak eskubide hori jasotzen du (10.2 eta 16.1 artikuluak), baina ez dago argi eta ez da zehazten noiz eta zein terminoetan dagoen eskubide hori.
Badira Espainiar Estatuan onartuta izan diren kasuak, hona hemen batzuk:
• Medikuei abortuak ez praktikatzeko.
• Borroka luze baten ondorioz, soldadutza ez egiteko.
• Funtzionarioei sexu bereko pertsonen arteko ezkontzak ez egiteko.
• Hezkuntzan beloa eramaten zuten emakumeak ikasgelan ez onartzeko.
Bada Hezkuntzan kasu zehatz bat non ez den onartu, “educación para la ciudadanía” delako ikasgairi buruz. Bada epai bat kontzientzia-eragozpenaren aurka, baina atea irekita uzten die gurasoei programaren aurka egiteko, baita liburuen aurka ere. Modu apal batean bada ere, gurasoen eskubidea aitortzen du.
Beraz, badirudi posible dela Estatuaren, gurasoen eta irakasleen interesen eta eskubideen arteko oreka bat lortzea.
Hau dena azalduta zera eskatzen diogu Nafarroako Arartekoari: Gai honen gaineko hausnarketa bat egin dezala eta ataka honetan dauden irakasle eta zuzendariei argibideak ematea bere lana lasaitasun osoz eta inoren eskubideak zapaldu gabe egin dezaten.
Hau da galdera:
Zeinek du autoritate gehiago ikasleen hezkuntzari dagokionez, Hezkuntza Departamentuak ala gurasoek?
Iruñean, 2015ko maiatzaren 7an.
LAB IRAKASKUNTZA