Guztira LA NAVALeko AK-ek diote LA NAVALek duen zorra 522.832.014 eurokoa dela. LA NAVALeko Ondasunen Balantzea egokia da, teorian, badituelako nahikoa baliabide dituen zorrei aurre egin ahal izateko. Zehazki, 129.772.475 euroko superabita du, hau da, LA NAVALeko ondasun eta eskubideak 129 milioitan dira onartutako zorrak baina handiagoak.
Zorraren osaketari erreparatuta, jabetzen gara zer nolako dimentsioa duen LA NAVALeko egoerak. Izan ere, LABetik 404 enpresa hornitzaile, azpikontrata eta zerbitzu enpresa zenbatu ditugu LA NAVALek dirua zor dien hartzekodunen artean.
Hartzekodunen kopuru altuak, LA NAVALek sortzen duen enplegu zuzen baina bereziki zeharkakoak eta beste industria jarduera batzuekiko sortzen dituen sinergiek Ezkerraldea eskualde osoarentzat eta Bizkaiko industria egiturarentzat kritiko bihurtzen dute LA NAVALen gertatuko dena.
Dimentsio hori da LABentzat ontzigintza gure etorkizunarentzan sektore estrategiko izan behar duela sortarazten duena, izan ere, gure iritziz, ontzi handietan espezializatzeko benetako saiakera egin ezkero, guztiz bideragarria da bere jarduera.
Oraindik ez dakigu Eusko Jaurlaritzarentzat ontzigintza sektore estrategikoa den. Basque Industry4.0. marketingaren atzean bizi dugun industria politika faltaren zorigaitzaren beste adibide bat da. Ez zuten proiektuaren jarraipenik egin, LA NAVALetik kanpo interesak zituzten akziodunei nahi zutena egiten utziz, desagertu den inbertsore baten etorrera saldu ziguten eta orain diote ezin dutela partaidetzarik erosi Europako Batasunean, Macronek oraintxe bertan gauza bera egin duenean Frantzian.
LABk argi dio: LA NAVALek babes publikoa behar du, baina ez soilik kapital ekarpena. Impasse egoera honetan, badira interesa ager dezaketen balizko erosleak. Sektore publikoak, bereziki Jaurlaritzak, pelotazoak eta kudeaketa negargarriak ekidin eta 1.800 langileak aintzat hartuak izatea bermatu behar du. Momentuz, ez zie interlokuzioa aitortzen ere ez. Azpikontratazioaren aurpegi krudelena erakutsiz.