LAB, ESK, STEILAS, EHNE-Bizkaia, HIRU, Euskal Herriko Pentsionisten Plataformak eta EKAk Kutxak-Kutxabanken pribatizazioa kapital pribatuaren mesedetan egindako aktiboen likidazioa emateko era guztietako mesede tratu eta klientelismo alderdikoi haztegia izaten ari dela salatu dute gaur Kutxabank auzian inputaturiko pertsonen aurkezteen balorazioa pentsaurrekoan .
Euskal Herriko Pentsionisten Plataformak, EKA
Kutxak-Kutxabanken pribatizazioa haztegia izaten ari da era guztietako mesede tratua, klientelismo alderdikoia eta kapital pribatuaren mesedetan egindako aktiboen likidazioa eman dadin
Kutxabank auzian inputaturiko pertsonen aurkezteen balorazioa
Cabieces kasua politikari batzuen onurarako ate birakarien erakustaldi klasikoa da. Eta kasu honetan, aurkakorik erakusten ez den bitartean, inolako lan prestaziorik gabe.
Mesede tratua eta Kutxabanki ustezko iruzurra, Euskal Kutxak eta Kutxabank pribatizatzea erabaki dutenen erabaki politikoa da.
Kutxabank auzian inputaturiko Mario Fernandez, Mikel Cabieces eta Rafael Alcorta, eta Fernando Lopez de Eguilaz (giza baliabideen zuzendaria) eta Roberto Moll (auditoria zerbitzuen zuzendaria) testiguen deklarazioak burututa eta aktak irakurrita, LAB, ESK, STEILAS, EHNE-Bizkaia, HIRU, Euskal Herriko Pentsiodunen Plataformak eta EKA Euskal Kontsumitzaileen Alkarteak osatzen dugun akusazio popularrak, honako ondorioak egiten ditugu publiko:
Mario Fernandezek ziurtatu zuen honezkero agertuta zeudela komunikabideetan Cabieces Jaunaren alde bitartekaritza lanak egin zituzten arduradun politikoak, ondorioz ondorioztatzen dugu Basagoiti izan zela, orduan EAEko PPko presidente zena, Mikel Cabieces berkokatzea eskatu ziona honek Espainiako gobernuaren ordezkari izateari utzi zionean, hortaz, Kutxabanken aurka egindako ustezko iruzurrak bultzada politiko argia dauka.
Komunikabideen bidez jakin izan dugu eta inork ez digu gezurtatu Antonio Basagoiti eta Patxi Lopezen gobernuaren sailburu bat arduratu ziren Mario Fernandezi eskatzeaz beharrezkoa zena egin zezan espainiar gobernuko delegatu ohiak soldata bat izateko, horrela bere egiteko politikoekin jarraitzeko modua izateko.
Cabieces Idoia Mendiaren exekutibarako izendatua izan zen, eta Mario Fernandezek Rafael Alcortaren bulegoan egindako konponketari eskerrak hilean ia 6.000 euroko soldata eta bulego baten alokairua jaso zituen.
Gertaturikoak eta datak Euskal Kutxen likidazioen prozesuan txertatzen dira, hauen esku zegoen negozio bankarioa Kutxabanken esku uztean eta bankuaren kudeatzaileek akzioak kapital pribatuari saltzeko asmo agerikoa.
Ez daukagu inolako zalantzarik, Kutxabanken pribatizazioaren prozesuaren bultzatzaileak diren PNV, PP eta PSE daudenik erabaki honen atzean, ezta ere Cabiecesekiko mesede tratua, bankua kapital pribatuari saltzeko estrategiarekin alderdi hauek jasotzen zituzten abantaila partidisten parte zirela. Dudarik gabe, alderdi hauen akordioak onura propioak dakarzkie.
Era berean, eta froga dokumentala gure esku dagoela, lekukoetako batek, erabaki hau aurrera eramateko agindua Mario Fernandezena izan zela baieztatzen du. Agindu berberean, Mikel Cabiecesek hilero jasoko duen soldataren berri ere ematen da. Idatzi honek, arrazoizko modu batean, espainiar gobernuko delegatu ohiak burutzen ez zituen lanengatik 5.000 euro jasotzen zituela pentsatzera garamatza, eta Rafael Alcortaren bulegoko papera, gastuak justifikatzeko koartada besterik ez zela.
Agerikoa denez, inputatuen defentsaren estrategiak, diru hori emandako zerbitzu batzuengatik jasotzen zuela justifikatu nahi izan duen kontakizuna eraiki du, frogatu egin beharko dutena.
Beste alde batetik, Mario Fernandezekin izandako harreman estua dela eta bere barne auditoria zerbitzua dela eta, uste dugu Javier Garcia de Lurueñak bazeukala guzti honen berri, eta ez zuela ezer egin egoera hau saihesteko. Beraz, auditoria egitearen erabakia, gero eta gehiago hurrengo Kutxabanken kontseilari delegatu izan daitekela entzuten denaren estrategia izan daiteke bere lepoa zaintzeko. Hori dela eta, lekuko bezala deklaratzera deitu dugu.
Gertatu den iruzurra argitzeko helburuarekin, ikerketa zabaltzea eskatu dugu:
– Bankuko auditoria zerbitzuak egindako bigarren auditoria eskatu dugu, lehenengo auditorian sortutako zalantzak nola argitu diren ezagutzeko.
– Hilero 5.000 euroz ordaintzen ziren ustezko Mikel Cabiecesen zerbitzu lanak justifika daitezela eskatuz.
– Egokitu zitzaion bulegoan Espainiar gobernuko delegatu ohiaren presentzia zein izan den eta bulegoa benetan zertan erabili zen ikertzea eskatuz.
⁃ Solicitando que se investigue cuál ha sido la presencia la presencia del ex delegado del gobierno en la oficina a él asignada y la utilización real de la misma.
– Batzorde Exekutiboko kide zirenek Mikel Cabiecesen egoera irregularra zela bazekitela konfirmatzeko, lekuko bezala deklaratu dezaten lekuko berrien eskaera.
Mikel Cabiecesekin gertaturikoa, politikari batzuek erabiltzen duten ate birakariaren adibide garbia da. Esan beharra dago, gizon honek, Kutxabanketik hilero jasotzen zituen 5.000 euroez gain, Iberdrolatik antzeko kopurua jasotzen zuela bere administrazio kontseiluko kide izatearren. Bankero eta enpresariek politika publikoen gaineko erabakiak hartzen dituzte, eta gero erabaki politiko horiek hartu dituztenak, beraien enpresa eta bankuetan kokatzen dituzte, horrela funtzionatzen dute ate birakariek.
Guzti honek balizko botere borrokengatik argitara atera dena, kasu bakarra ez denaren susmopean jartzen gaitu. Horregatik pertsonatu gara kausan, kontu guzti hauek argitara atera daitezen eta arduradun politiko eta kudeatzaileek ondorioak ordain ditzaten.
Kutxak-Kutxabanken pribatizazioa haztegia izaten ari da era guztietako mesede tratua, klientelismo alderdikoia eta kapital pribatuaren mesedetan egindako aktiboen likidazioa eman dadin. Euskal Kutxek ez zuten bide honi ekiteko ezelango beharrizanik eta inoiz ez zuten horrelakorik egin behar.
Honakoa exijitzen dugu:
– Banku fundazioen esku dauden Kutxabanken akzioak entitate publiko sortzaileei bueltatuak izan daitezela berehala.
– Kutxak-Kutxabanken izaera publiko eta soziala indar dadila.
– Euskal banku publikoa bat sortzeko neurri politiko eta legislatiboak har daitezela.
Euskal Herrian, 2015eko apirilaren 27an