Azken urteetako bideari jarriki, tantaka tantaka,NA zein EAEko hezkuntza sailek LOMCE legea inplementatzen darraite. Eta ikastute honetan LOMCEtik eratorritako rebalida guztiak (LH3-LH6-DHB4,BATX2) egiteko asmotan dabiltza. Modu batean zein bestean mozorrotuta,hurrengo egunetan rebalida hauei bide eman eta hego Euskal Herriko ehunka ikasle ebaluatuak izango dira: arrotza, antipedagogikoa, atzerakoia, segregatzailea…den eredu baten arabera. Honen aurrean, LABek elkarretaratzeak egin ditu gaur Nafarroako hezkuntza sailaren eta Bilboko hezkuntza delegaritza aurrean.
LABek garbi utzi du bere jarrera gaurko elkarretaratzeetan:
– Hezkuntza Plataformen Topaguneak egindako deiarekin bat egiten dugu eta rebalidei planto egitera animatzen dugu hezkuntza komunitatea.
– Bide honetan dei egiten diogu gure kidegoari jarrera proaktiboa hartzera planto dinamika ekimenetan.
– Azkenik, LABk, bestelako ebaluazio eredu berri baterako urratsak ematen jarraitzeko hitza hartzen du. Ikasturte honetan irekitako bidean sakondu eta eguneroko hezkuntzaren errealitatea eraldatzeko tresnak sortu nahi ditugu.
LABen ustez, Euskal Herrira begirako bide propioa garatzeko ausardia behar dugu une hauetan, EAEko zein Nafarroako Hezkuntza Sailek erakusten ez dutena. Horrela, LABek hezkuntza burujabetzaren bidean herri gisa elkarlanean ebaluazio eredu propioa osatzeko determinazioa du. Izan ere, beharrezkoa dugu bestelako ebaluazio sistema bat, non ikaslea ez ezik, irakasle taldea, eskola, familia eta finean sistema guztia ere baloratuko den, beti ere hobekuntza, ekitate, aukera berdintasunean oinarrituz eta garrantzizkoa dena, bide horretan aurrera egiteko plan, neurri zehatzak eskainiz.
Eredu berri horren eraikuntza, hezkuntza komunitate guztiaren parte hartzean oinarrituko da. Izan ere, ebaluazioaren afera, ikuspegi poliedrikotik landu behar dugu. Bizi dugun ziurgabetasun egoera probestu eta ebaluazioaren izaera, funtzio, helburu, ereduen inguruko hausnarketa integrala burutu eta tresnak, ereduak, eraikitzea dagokigu.