2024-11-13
HomeIndustriaMetalgintzaIaz 150 milioi euroko irabaziak izan eta 130 milioi baino gehiago dibidenduetan...

Iaz 150 milioi euroko irabaziak izan eta 130 milioi baino gehiago dibidenduetan banatu ondoren, Mercedesek ezin die murrizketarik planteatu langileei

LAB sindikatuak Mercedes-Benzeko egoeraren azterketa ekonomikoa egin du, eta datu bat nabarmendu du: azken 4 urteetan 500 milioi euro baino gehiago banatu ditu dibidenduetan. Gainera, 2015etik 2019ra, 485 milioiko irabaziak izan ditu. Egoera horretan, lizuna da enpresak eta taldeak langileei murrizketak ezarri nahi izatea.

Egindako azterketa ekonomikotik ondorioztatzen da Mercedes-Benz Españak egoera erabat onbideratua duela. Izan ere, 2019an 150 milioi euro baino gehiagoko mozkin errekorra lortu zuen, 2018an baino 20 gehiago, 2015ean eta 2017an baino bi aldiz gehiago eta 2016koaren halako hiru. Onura hori plantillaren %8 gutxiagorekin gertatu zen, enpresak ebentualak kaleratu baititu (soldata eskala bikoitza aplikatzen jarraitzen du) eta langileak kanpora atera dituelako Zerbitzu Medikuan, logistikan, ingenieritzan… Hori guztia, oro har, 2015 eta 2019 artean, 485 milioiko mozkina izan duen bitartean.

2016. eta 2017. urteetako praktikara itzuliz, eta langileek sortutako aberastasuna biltzeko logika kapitalista hutsari erantzunez, Mercedesek aurreko urteko mozkin guztia dibidenduetan banatu zuen iaz, zehazki, 130 milioi euro baino gehiago. 2018an aurreko urteko mozkinen ia laukoitza banatu zuenez, enpresa nolabait deskapitalizatuz, azken 4 urteetan 500 milioi euro baino gehiago banatu ditu dibidenduetan.

Gauzak horrela, LABen ustez, mozkin maila horrekin, diru kopuru handi hori dibidenduetan banatu ondoren, Mercedesek langileei murrizketak egin nahi izatea zentzugabea da. Gure iritziz, ezin dute iradoki langileen lan-eskubide eta lan baldintzei eragiten dien neurririk. Uste dugu Mercedesek duen egoera ekonomikoa edukita onartezina dela langileak eta, oro har, Gasteizko jendartea beldurtu nahi izatea planteamendu horiekin. LABek langile guztien baldintza duinak defendatzen jarraituko du orain eta etorkizunean, kapitalaren logika prekarizatzailearen aurrean.

AZKEN ALBISTEAK | ÚLTIMAS NOTICIAS

11 garraiolari hil dira 2024an, 2023ko heriotza kopurua gaindituz

Atzo, 56 urteko J.R.M.M. garraiolari lesakarra hil zen lanean Irunen, kamioia kargatzen ari zela. Transportes Etxetrans 2000 enpresako langilea zen. 2024. urtean 11 garraiolari hil dira lanean dagoeneko, horietariko asko, azken hau bezala, bihotzekoak jota. Atzokoarekin, gutxienez 54 laneko heriotza izan ditugu urte hasieratik Euskal Herrian.

Elkarretaratze batekin amaitu dugu EAEko anbulantzien publifikazioaren aldeko kanpaldia

Kontzentrazio batekin amaitu da EAEko anbulantzia zerbitzuaren publifikazioaren alde atzo hasitako 24 ordutako kanpaldia, Gasteizko Andra Mari Zuriaren plazan egin dena. Atzo iluntzean, Gasteizko Udaltzaingoak kanpaldia bertan behera uztera behartu arren, gaur goizean aurreikusitako tailerra egin ahal izan dute.

Kapital errentak eta enpresen irabaziak zergapetu gabe ez dago aberastasuna modu progresiboan banatzeko zerga erreformarik

LABen iritziz, Aldundiek proposatutako neurriak ez datoz bat Euskal Herriak behar duen erreforma fiskalarekin.