Atzo, 57 urteko C.G. garraiolaria hil zen lanean Larrabetzun, kamioi istripuz. 2024. urtean 12 garraiolari hil dira lanean dagoeneko. Atzokoarekin, gutxienez 61 laneko heriotza izan ditugu urte hasieratik Euskal Herrian, iazko urte osoan baino 2 gehiago.
Askotan salatu dugu oso prekarioak direla garraioaren sektoreko lan-baldintzak, lanaldi luzeak, estresa, presioak, garraioagatik ordaintzen duten prezio baxua, lan baldintzen eraginez modu osasuntsuan elikatzeko zailtasunak, adinaren eragina, etab. Horregatik diogu garraioaren sektorean gertatzen diren lan-istripu gehienak guztiz ekidin daitezkeela, eta horretarako borondate politikoa baino ez dela behar, garraiolarien lan-eskubideak bermatzeko eta errespetatzeko neurriak jartzeko, baita erakunde publiko eta enpresa guztien inplikazioa ere.
Prekaritatearekin amaitu behar da. Patronalaren inpunitatearekin amaitu behar da. Erakundeek ezin dute jarraitu beste alde batera begiratzen, bestela gertatutakoaren konplize izango dira.
Lan istripu gehiagorik ez, ez garraioaren sektorean, ez beste inon!
Dei egiten dugu laneko azken heriotza hau salatzeko deituko diren mobilizazioetan parte hartzera.