Elkarretaratzea egin dugu Gasteizko Legebiltzarraren aurrean, "Hezkuntza laiko eta hezkidetzailea iruten. Erlijioff" leloarekin. Hain zuzen ere, LABek Euskal Eskola Publiko Komunitarioaren bidean hezkuntza laiko eta hezkidetzailerantz urrats sendoak emateko beharra aldarrikatu du Legebiltzarraren kanpoan eta barruan; elkarretaratzeaz gain, Hezkuntza Batzordean hitza hartu baitugu. Gure mezua garbia da: erlijioa hezkuntzatik kanpora; hezkidetzara bidean Nafarroako Skolae eredu hartuta Euskal Herri osorako hezkuntza feminista eta hezkidetzailea orain.
LABetik azpimarratu nahi dugu Erlijioa elementu segregatzaile nagusietakoa dela. Beraz, hezkuntza laikoa, hezkidetzailea eta inklusiboa jasotzeko eskubidea dugulako ERLIJIOFF aldarrikatzen dugu.
Erlijio desberdinetako ikasgaia (nagusiki katolikoa), urtez urte eskaintzen da Euskal Herriko ikastetxe publiko zein itunduetako gehiengo zabalean, Haur Hezkuntzatik hasi eta Batxilergora. Guk, hezkuntza sistema laikoaren aldeko apustu garbia egiten dugu, kontuan izanda, familiek etxean eta euren borondatez erlijioetan hezteko eskubidea eta aukera dutela. Heziketa horrek heziguneetatik at egon behar duela deritzogu, hezkuntza sistematik kanpo. Hezkuntza sistema propioaren bidean, urrats praktiko bat gehiago eman nahi dugu, eta IKASTETXE LAIKOAK, INKLUSIBOAK ETA HEZKIDETZAILEAK IRUTEN hasiak gara. Gaur ikastetxez ikastetxe borrokan jarraitzeko deia egiten dugu.
Ekintza desberdinak gauzatu ditugu, kontzentrazioak, ekimen ikusgarriak, eskolaz eskolako kanpaina… Eta sinadura bilketa. Milaka sinadura aurkeztu genizkion Eusko Jaurlaritzari ekainean, eta gaur parlamentura etorri gara erantzun bat eskatzera.
1. Estatua laikoa izanik EAEn hezkuntza laikoa bermatzea.
2. Erlijioko irakasleak, estatua -Gasteizko Gobernua eta elizaren arteko itunak bertan behera uztea.
3. Erlijio irakasleen pribilejioak eta eliza katolikoaren eragina bertan behera uztea.
4. LABek, erlijioko ikasgaia ikastetxeetatik atera eta irakasle finko zein behin-behineko hauek birkokatzeko prozedura adostu baten aldeko hautua egiten du dagozkion berme mekanismoak artikulatuz eta gardentasun printzipioak bermatuz.
5. LABek ez du fokoa erlijioko irakasleengan jarri nahi. Ardura politiko guztia eta konponbiderako eskumena Eusko Jaurlaritzak du eta berari egiten diogu interpelazio zuzena, gaiari eutsi eta erlijiorik gabeko bestelako Hezkuntza sistema bat hezkuntza komunitatearekin adostu eta abiarazi dezan.
Honekin batera hezkuntza hezkidetzaile eta ez-segregatzailearen aldeko aldarrikapena azpimarratu nahi dugu. Hezkuntza laikoak, hezkuntza hezkidetzaileari ateak ireki behar dizkio, Nafarroan bezala EAEn ere Skolaeren pareko proiektu bat aldarrikatzen dugu, egiturazkoa eta derrigorra dena. Hezkidetzak curriculumaren zentroan egon behar du, sistema heteropatriarkal honen aurrean gure haurrak aukera berdintasunean hezi ditzagun, ez jaiotzetik esleitzen zaien sexuaren araberako genero roletan. Zentzu honetan gaurko ekimen honen bidez gure babesa adierazi nahi diegu Skolae martxan jartzearren epaituak izaten ari diren langile guztiei eta bereziki gaur Hezkuntza Batzordean agerraldia egingo duen Pilar Mayori.
Azkenik, Erlijioa ikasleen segregaziorako arrazoi nagusietakoa izanik hezkuntza laikoaren aldarrikapenak inoiz baino zentzu handiagoa du orain eta hemen, Gasteizen.
Dinamika
Pentsatzen dugu, Erlijioff dinamikaren ondotik, ekimen hau dinamika zabalago batean bilakatzeko baldintzak daudela. Hemendik aurrera Hezkuntza Laikoaren aldeko plataformarekin elkarlanean jarraituko dugu, berau indartsuago eta eraginkorragoa izateko ahalegin kolektiboan parte hartzen ari gara beste eragile batzuekin batera.
Euskal Eskola Publiko Komunitariorantz hezkuntza laiko, inklusibo eta hezkidetzailea Iruten.