EAEko Legebiltzarreko alderdien gehiengoak onartutako Hezkuntza Akordioan hezkuntza sistemaren hizkuntza-ardatza euskara dela jaso arren, Jokin Bildarratzek zuzentzen duen sailak euskara baztertu du Lanbide Heziketako irakasleei dagokienez, Lanbide Heziketako irakasle teknikoen kontsolidaziorako meritu-lehiaketan, lan-postuen erdia Bigarren Hizkuntza eskakizunik gabe atera baitu. Hori dela eta, LABek helegite partziala egin du eta plaza guztiak 2. Hizkuntza Eskakizunarekin atera daitezen eskatu du, hori baita Lanbide Heziketa euskalduntzeko beharrezko pausoa.
LABek behin baino gehiagotan salatu du Lanbide Heziketako eskaintza publikoan ez direla betetzen Lanbide Heziketako Legeak jasotzen dituen euskara bermatzeko artikuluak. Era berean, Jaurlaritzak argitaraturiko Lanbide Heziketako planetan ez da jasotzen euskara indartzeko estrategiarik eta A ereduko eskaintza da nagusi hein han-di-handi batean.
Langileei dagokienez, irakasle euskaldunen bazterketa ematen da. Izan ere, karrerako funtzionarioen kasuan, 2. Hizkuntza Eskakizuneko plazetan dauden irakasleak bigarren mailako irakas-eak dira 1. Hizkuntza Eskakizuna dutenen aurrean. Lehenengoek euskaraz zein gaztelaniaz (baita zen-bait kasutan hirugarren hizkuntz batean ere) eskolak eman ahal dituzten arren aurten gauzatuko den lekualdatze-lehiaketan bakante horiek momentuz ez zaizkie irakasle euskaldunei eskaini, ezkutuan utzi eta irakasle ez-euskaldunei soilik gordetzeko.
Hori dela eta, Lanbide Heziketa euskalduntzeko bidean, LABek uste du ezinbestekoa dela plantilla euskalduntzea, euskarazko ikasketen eskaintza handitzea ahalbidetzeko bide bakarra baita.
Irakasle tekniko ez-singularrak
Era berean, LABetik Jaurlaritzari interpelatzen diogu martxoaren 31ko 3/2022 Lanbide Heziketaren ordenazio eta integrazioaren legeak ezartzen dituen 16 espezialitate ez singularretako lanpostuetan dauden irakasleen etorkizuna lehenbailehen sindikatuekin ados dezan. Izan ere, lege berriak 10 espezialitate singular jasotzen ditu irakasgai profesional batzuekin lotuta, baina gaur egun dauden beste 16 espezialitate teknikoren irakaskuntza, aldiz, irakasleriaren kolektibo orokorrean sartzen ditu, horiek emateko goi-mailako ikasketak exijituz.