LAB sindikatuak agerian utzi nahi du Gasteizko kale garbiketa publikoko zerbitzuko langileek bizi duten egoera larria. Gaur egun, argi eta garbi dago PREZERO-ONAINDIA ABEE esleipendun berriak langileen lan-baldintzak prekarizatu nahi dituela, hori guztia Gasteizko Udalaren isilbidezko onarpenarekin. Kontratazio arloan lan erreforma berria indarrean sartu dela aitzakiatzat hartuta, zeinaren bidez obra eta zerbitzuagatiko eta produkzioaren inguruabarrengatiko behin-behineko kontratuak oso egoera zehatzetarako mugatuta geratuko bailirateke, enpresa kudeatzailearen azken asmoa lanaldiaren % 25ean 120 kontratazio mugagabe egitea da (behin- behineko langile guztien artean), ustez, larunbatetarako kontratatutako zerbitzuak betetzeari dagokionez beharrak arintzeko.
Zehaztu behar da, indarrean dagoen eta aplikatzekoa den hitzarmen kolektiboan jasotzen den bezala, plantilla mugagabearen barruan dauden lanaldi-erregimenak lanaldiaren % 100ekoak eta % 85ekoak direla. Arauak (hitzarmen kolektiboak) jasotzen duenez, lanaldi osoko langile mugagabeek astelehenetik ostiralera egingo lukete lan, eta langile mugagabeek % 85ean astelehenetik igandera. Azken langile mugagabe horiek lanaldi partzialeko langileek sortutako oporren, lizentzien, baimenen, atsedenaldien eta abarren ondorioz sortutako lanaldiak betetzen dituzte.
Hitzarmenean jasotako plantilla-zenbaki mugagabe horiei eragin diezaiekete udalak eta enpresa esleipendun berriak sinatutako kontratu berriak. Enpresa-batzordeak askotan eskatu die, bai udaleko gobernu-taldeari, bai ABEE berriaren zuzendaritzari, esleitutako kontratu berriari lotutako Zerbitzuen Urteko Ustiapen Plana, eta oraindik ez da bidali. Horri buruzko oinarrizko dokumentu bakarra jaso da, baina ofizialtasuna emango liokeen udal honen zigilu korporatiborik gabe, esleipendun berriak ahoz egindako azalpen labur batekin batera, plantillaren zenbakiek beheranzko eragina dutela adieraziz.
LABek azpimarratu nahi du ABEE honek ez duela inolako konpromisorik azterketa- eta lan-esparru bat irekitzeko, benetan definitzeko zeintzuk diren zerbitzu horren benetako beharrak; izan ere, horiek behin betiko finkatuko lituzkete plantillaren zenbakiak, lanaldiaren % 100ean eta % 85ean (horixe da alderdien betebeharra, hitzarmen kolektiboan ere jasotakoaren arabera). LABen partetik, esan dezakegu behar horiek guztiak betetzeko ez litzatekeela soilik beharko egungo plantilla mugagabea lanaldiaren % 100ean mantentzea, baizik eta lanaldiaren % 85ean dauden langile mugagabeen kopurua igotzea ere ekarri beharko lukeela.
Argi utzi behar da % 25eko lanaldian dauden langile mugagabeak ez liratekeela soilik larunbatetako lanaldiak betetzera mugatuko, baizik eta ABEE honen azken asmoa dela plantilla potentzial hori erabiltzea denbora oso laburrean sor litezkeen beharrak betetzeko, langile horiek erabateko malgutasuna duten langile eta esklabo bihurtuta, ahalik eta soldata duinena lortzen saiatzeko. Argi dago ABEE honek plantillaren hirugarren baremo mugagabe bat ezarri nahi duela, ahalik eta neurri handienean ordezkatuz % 85eko lanaldia duten langileen figura (hitzarmen kolektiboan jasotako lan-eskubide eta -baldintzekin), haien onura ekonomikoak handitzeko helburu bakarrarekin.
Gaur egun, egoera horrek ziurgabetasun osoko giroa sortzen du, ez bakarrik % 25eko lanaldian ari den plantilla mugagabearen hirugarren erregimen honek zein lan-baldintza izango duen ez jakiteagatik (gaur egun Hitzarmen Kolektiboan arautu gabeko plantilla), baizik eta Gasteizko Udalak enpresa-kudeaketako eredu horiei bidea ematen jarraitzen badu sor daitezkeen etorkizuneko agertokiengatik.
LABek Gasteizko kale garbiketa publikoko zerbitzuan gaur egun sortu den egoerari aurre egiten jarraituko du, eta horretarako, lehenengo neurri gisa, publizitate, berdintasun, meritu eta gaitasun prozesua judizializatuko dugu. Prozesu horren bidez, behin-behineko langileek lanaldiaren % 25eko balizko kontratu mugagabeak jasoko lituzke.