LABek argi utzi nahi du negoziazio honek ez duela aurrekoaren bide bera jarraitu behar. Negoziazio horrek hiru ikasturte iraun zuen, eta 36 greba egin ziren guztira. Prozesu hartan, Eusko Jaurlaritzaren esleipenen bitartez zerbitzua eskuratu zuten enpresek familiak, haurrak eta langileak bahitu zituzten nolabait, enpresa horien interes ekonomikoek oztopatu baitzuten negoziazioa.
Enpresei ez ezik, Hezkuntza Sailari ere paper garrantzitsua ematen diogu negoziazioan. Aurreko mahaietan ez zen egon, eta bere hutsunea nabarmena izan zen.
Hitzarmen honen negoziazioan, hiru aldeak mahai berean egotea eskatzen dugu: Eusko Jaurlaritza, enpresak eta langileak. Eta ez da kapritxo hutsa. Enpresei dagokien kudeaketari buruzko gaiak hizpide izango ditugu negoziazioan, baina ezin dugu ahaztu, hitzarmenetik harago, langileok ere 2000ko Arautegiaren legegintzaldiaren baitan ari garela lanean, eta arautegi hori Hezkuntza Sailak egin zuela, eta orduz geroztik ez
duela gaurkotu.
Arautegi horrek eskola komunitateko hainbat eragilek eta LABek arbuiatu dute behin eta berriz, gure eskoletako jantokietan ezarri eta inposatutako ereduari erantzuten ez diolako.
LABek agortutzat ematen du egungo eredua. Jantoki publiko eta osasuntsuen alde egiten dugu, eta ikastetxe bakoitzaren Eskola Proiektuan integratu daitezela eskatu. Jangeletako hezitzaileek lan baldintza berak izan behar dituzte, azpikontratak desagertu behar dira, eta formakuntza eta euskalduntze egitasmo integral bat gauzatu behar da, guztiok eskola komunitatearen parte izan gaitezen.
Hezkuntza eredu publiko, osasuntsu, justu eta burujabe baten alde egiten dugu.