2024-07-03
InicioEnseñanzaEducaciónGreba Ipar Euskal Herriko eskoletan

Greba Ipar Euskal Herriko eskoletan

Hezkuntza proiektu orokor batean sartzen den eskolaren eta astean zehar barreiatzen den eskola denboraren alde bere engaiamendua berresten du LAB Irakaskuntza sindikatak. Zentzu horretan, 4 eskola eguneko asteak eta egungo eskola antolaketak ez gaituzte asebetetzen. Honen aurrean LABek greba deitu du gaurko Ipar Euskal Herriko Eskoletan.

Haatik, Peillonen erreformak ez gaitu asebetetzen ezta ere. Horrela, eskola porrotaren arazoa astean eskola egunak emendatzearekin konponduko dela pentsatzea sinplista eta erreduktorea da. Gainera, honen ondorioz (edo hori da helburua ?) ikasleen harrera eta irakaskuntza, zein langile ororen bizi eta lan baldintzen hobetzea helburu duten aldarrikapenak eta sakoneko eztabaidak -programen arintzea, fitxaketa eta ebaluaketa normatiboen kentzea, animatzaile eta gela bakoitzeko ikasle kopuruaren apaltzea, RASEDen berrezartzea, langile prekarioen titularizatzea, kopuru onargarrian irakasleen kontratatzea…- kukutu eta desitxuratzen dira.

Zentzu horretan,, artista, elkartekide, kirolari eta kulturgileekin batera, haur guziek herrietan egiazko dinamikak sortuko dituen ekimenetan urririk parte har dezaten nahi dugu. Eskola askatzaileak izan behar dute ere, non kritikotasuna, elkarlana eta sormena garatuko diren.

Baina erreforma honek ez du proiektu global hau burutzeko beharrezkoak diren adostasun, bitarteko ezta denborarik eskaintzen.

Izan ere, ekimen hauen burutzeko Estatuak ez du sosik aitzinatzen. Eta herriko etxeek ez dituzte denek bitarteko eta hezkuntzarako lehentasun berdinak. Ondorioz, ikaste koadro ezberdinak gertatzen dira. Erreformak, tokien arabera, ezberdintasun horiek emendatuko ditu ; ministroak aldarrikatzen duen « aukeren berdintasuna sustatzea » delakoaren guztik kontrakoa lortuz.

Zeren, animatzaileak toki barreiatu eta ordutegi aldakorretan lan egitera behartuak, gaizki ordainduak, formakuntzarik gabe edo ez aski formatuak kontratatuak izaiteko arriskua erreala da. Bada ere murgiltze sistema edo elebidunean ari diren eskoletako jardunetan euskara ez kondutan hartua izanaren arriskua. Zuzenbide pribatuko « emplois d’avenir » delako kontratu prekarioak abian ezarri dituzte berriki. Herriko etxe eta elkarteek ontsa baliatu ahalko dituzte, lan hauetarako beharrezkoak diren enplegu iraunkor eta ezagutuak obratzea sahiestu ahal izanen baitute.

Hezkuntza ontasun publikoa da, eta kontraesana bada ere, gai horren gaineko nagusitasun eskasa izaitea onartzen dugu errex. Eskola eta hezkuntzaren kontrol kolektiboa ukaiteko aldarrikapen garaia heldu da. Horretarako, beharrezkoa dugu eskola bakoitzean langile guzien (irakasle, ATSEM, laguntzaile, animatzaile, eskola inguruko animatzaile…) artean biltzea.
 

LAB sarean
{module[111]}

AZKEN ALBISTEAK | ÚLTIMAS NOTICIAS

Frente a la instrumentalización de la excusa de la descarbonización para destruir empleo, abogamos por una verdadera transición ecosocialista

Garbiñe Aranburu, coordinadora general del sindicato, ha participado en las movilizaciones de los trabajadores y las trabajadoras de Cementos Rezola que llevan varios días en huelga indefinida, donde ha subrayado que la reconversión industrial debe tener como base la participación de los y las trabajadoras. Mañana, jueves, la plantilla de Rezola de Añorga llevará sus reivindicaciones a la planta de Arrigorriaga.

Nos hemos concentrado en Iruñea para denunciar la muerte de un transportista en Etzegarate

Los sindicatos LAB, CGT-LKN, Steilas, ESK y EHNE-Etxalde e Hiru nos hemos concentrado hoy en la calle San Ignacio de Iruñea, frente a la sede del Gobierno Foral de Nafarroa, para denunciar la muerte del transportista fallecido la semana pasada en Etxegarate y la alta siniestralidad laboral en las carreteras navarras bajo el lema “No más accidentes laborales; la precariedad mata”.

Los plenos municipales de varios pueblos y ciudades de la CAV aprueban las mociones registradas por LAB para aumentar la oferta de plazas del...

Tras el trabajo realizado en los últimos años por LAB con diferentes agentes sociales y familias, así como fruto de diversas huelgas y movilizaciones, el sindicato ha conseguido implantar la gratuidad durante este curso en el Consorcio Público Haurreskolak, que ofrece servicio educativo al alumnado de 0 a 3 años. Esta medida ha tenido una incidencia directa desde el principio en el número de solicitudes de las familias.