LAB sindikatuaren ustez sekula ez ziren hasi behar, baina oraingoan proiektuaren sustatzaileei ere, arduraz jokatzeko momentua heldu zaiela deritzogu. Izan ere, inoiz baino zentzu gutxiago du proiektuak.
Nafarroan proiektuaren etorkizuna guztiz kolokan dago, izatez lanak guztiz gelditurik egon beharko lirateke bai legezkotasun arrazoiengatik ere, izan ere Nafarroako Gobernuak ez du bete nafarrek proiektuari buruzko informazio publikoa jasotzeko eskubidea, eta informazioa ezkutatzeagatik Nafarroako Justizia Auzitegiak zigortu du. Frantziar Estatuak aspaldi iragarri zuen AHTa ez dutela beraien lehentasunen artean, eta orain Espainiar Estatuko Sustapen Ministerioaren iragarpen honekin argi geratzen da tren honek hondamendira baino ez garamatzala, inolako puntu geografikorekin batzen ez gaituelako.
Datorren urterako gobernuak aurkezturiko EAEko aurrekontuetan proiektu honetarako beste 366milioi aurreikusten dira. Testuinguru honetan Urkulluren gobernuak horrekin aurrera egiten badu PP eta PSEren laguntzarekin, argi geratuko da herritarron, langileon zerbitzura barik, EAJ, PP eta PSEren laguntzaz Confebasken zerbitzura dagoela. Diru xahuketa hori, beste garai batzuetan zikina izan bada, garaiotan are zikinagoa da, eta aipatu behar da, oraindik proiektua erabat bukatzeko gastatu behar diren 10.000 milioi euroetatik erdia ere ez dela gastatu, eta ez hori bakarrik, behin proiektua bukatuta, mantentze gastuek behin betirako hipotekatuko lukete euskal jendartea.
Diru kopuru itzel horrekin, zerbitzu publikoetan inbertitu, berauek garatu eta enplegua sortu daiteke, baina Urkulluren gobernuaren asmoa bestelakoa da antza denez, nahiago dute gutxi batzuen interes ekonomiko pribatuaren alde egin, ingurumena txikituz, garraioaren arazoa konpondu gabe jarraituz eta guztiz elitista den proiektua langileon eta herritarron kontura aurrera ateraz.
{module[111]}