2024-12-22
HomeIrakaskuntzaHeziketa BereziaEAEko heziketa bereziko hezitzaileen lehen topaketa egin dugu

EAEko heziketa bereziko hezitzaileen lehen topaketa egin dugu

LAB sindikatuko Heziketa Bereziko kideok kaleko mobilizazioetatik haratago joan nahi dugu. Eskoletako egoera eta langileon eguneroko errealitatearen jarraipen zuzena egiteko asmo irmoa daukagu hezkuntzaren LABko sektore honetan. Denon artean, gaur egun dugun egoera prekariotik ahalik eta gehien aldendu eta inklusibitatearen bidean murgiltzea da gure helburua. Lan erreza ez dela izango jakin badakigu, baina denon ekarpenak eta indarrak batuz bidea asko erraztu daitekeela ere pentsatzen dugu, eta ez gaude ilusioa galtzeko prest.

Ekimen hau aurrera eramateko oso garbi genuen, hasieratik langilekin harreman zuzenaren beharra izango zela. Beraz hor jarri genuen gure abiapuntua. Horretarako gure afiliazioari bisitak egin genizkion, asanbladatan bildu, galdetegi bat prestatu eta guztiei helarazi genien. Behin emaitzak ikusita (120 inkesta jaso ditugu) eta lehenengo balorazio bat eginda, afiliazioarekin lantzeko prest gaude.

Gaur ekainak 16, LABeko Bilboko egoitzan, Araba, Bizkaia eta Gipuzkoako afiliatuekin batera lehenengo topaketa egin dugu.

Galdetegi hauetatik ateratako ondoriotako batzuk ikusita, heziketa berezikoen kolektiboaren prekarietatearen baieztapena jaso dugu, beste behin ere. Honen erakusgarri, inkestetatik jasotako ondoko emaitza adierazgarri batzuk:.

-Ikasleen gehiegizko ratioak. Gaur egun oraindik langileen %23,6a bost ikasle baino gehiagorekin lan egiten du. Oso gertutik jarraituta, %6,4 4 ikaslerekin, eta % 29,1 3rekin.

-Arreta zuzeneko ordu kopurua. Langile gehienek, egunero, patio, jangela, eta saio guztiak ematen dituzte beraien ikasleekin etenik gabeko arreta zuzena eskainiz, honek langile horiei suposatzen duenarekin.

-Koordinazio eza. Tutore, espezialista, pedagogo terapeuta, Berritzeguneekin… koordinatzeko zailtasunak edo horretarako aukerarik gabe gelditzea.

-Inklusibitate eza. Langile asko ez da eskolako parte sentitzen, neurri batean, ez da bere iritzia kontutan hartzen ikasleekin lan egiteko irizpideak ezartzen direnean, ezta orokorrean eskolako funtzionamendurako ere.

Ezin zaigu ahaztu, behar bereziak dituzten umeekin, lanean ari garenik eta erabateko kalitatezko arreta eskaintzeak izan beharko lukeela denon helburua.

Egoera prekario honi buelta ematea da erronka, gure ikasleei ematen diegun zerbitzua ahalik eta onena izatea bermatuz. Lehenengo topaketa hau, hasiera besterik ez izatea nahiko genuke benetako eskola inklusibo bat lortze aldera. Denon artean lortuko dugu!
 

 

 

AZKEN ALBISTEAK | ÚLTIMAS NOTICIAS

LABek Osalanera eraman du indarkeria matxistaren aurkako bideorria, lantokietako prebentzio sistemetan derrigorrez integratua izan dadin

Gaur, LAB sindikatuak enpresetako prebentzio sisteman indarkeria matxistaren arriskua integratzeko plana aurkeztu du Osalango kontseilu nagusian. Plan horrek lanean ere emakumeek pairatzen duten arrisku...

LABek Ezkirozko BSH lantegiaren eta, oro har, Nafarroako industriaren etorkizunaren aldeko manifestazioan parte hartzera deitu ditu nafarrak

BSH multinazionalak Ezkirozko lantegia itxiko duela iragarri ostean, langileek irmotasunez erantzun zuten abenduaren 18an, Parlamentuaren aitzinean eginiko elkarretaratze jendetsu baten bidez. Hala ere, egoeraren...

Presoen etxeratzea eta behin betiko konponbidea aldarrikatu ditugu Hego Euskal Herriko hiriburuetan

Sindikatuok, Sare Herritarrarekin batera, mobilizazioak egin ditugu gaur Bilbon, Donostian, Gasteizen eta Iruñean, euskal presoen etxeratze prozesua azkartzeko eskatzeko, salbuespen neurriak amaiu daitezen exijitzeko...