2024-07-04
HomeZerbitzu PublikoakZerbitzu SoziokomunitarioaBizkaiko egoitzetako zerbitzuaren publifikazioa eskatu dugu, Aldundiaren aurrean

Bizkaiko egoitzetako zerbitzuaren publifikazioa eskatu dugu, Aldundiaren aurrean

Mobilizazioa egin dugu gaur, Bizkaiko Foru Aldundiaren aurrean, menpekotasunaren babesa eskubidea dela, eta ez negozioa, aldarrikatzeko.

2017an hasi zuen LABek gizarte zerbitzuen langile-ratioei buruzko kanpaina. Kanpainan zehar 14.000 sinadura baino gehiago lortu dira. Eusko Jaurlaritzaren Hiritarren Parte Hartzerako Batzordean, Bizkaiko egoitza bateko egunerokoa nolakoa den azaldu genuen eta Eusko Jaurlaritzak pertsonalaren ratioak aztertu eta lan eta asistentzia errealitatera eta egokitzeko konpromisoa hartu zuen.

Bizkaiko 3. adinerako egoitzetako hitzarmena sinatu ondoren, 2019ko maiatzean nabarmendu nahi dugu, batetik, hitzarmenean zehaztutako orduen gutxitzeak ez duela pertsonal gehiagoren isla izan , bestetik, Eusko Jaurlaritzak bai zaintzarako, baita sektoreari egozten zaizkion atazetarako ere, ez nahikoa den ratioen legea indarrean mantentzen jarraitzen duela.

Bizkaiko egoitzetan eskatzen dugun ratio legea sektorearen langileen osasun faltaren iturria da, erabiltzaileentzako asistentzia kalitate falta eragiten du, plantilaren lan baldintzen prekarizazioa dakar eta egoitzetako enpresa kudeatzaileek pertsonal faltatik etekinak atera ditzaten laguntzen du.

Langile falta agerikoa da, eta ukaezina izan arren ere, jardunaldien partzialitatea eta behin-behinekotasunaren tasa oso altua da.

Lan oso feminizatua da eta kontratazio motak, jardunaldiek, jorratu beharreko tareek, berme faltak lan osasunean, atseden faltak, pertsonal faltak, jasangaitza den prekarietate egoeran mantentzen dute sektorea.

Bizkaiko Aldundiak, egoitza-guneen titularra delarik, euren kudeaketa pribatizatu du. Egun, egoitzen 80%a baino gehiago kudeaketa pribatuaren eskuetan dago, eta erabiltzaileentzat egoitzan sartzeko koste ekonomikoa oso altua izan arren ere, zerbitzuaren pribatizazioa dela medio, zerbitzuaren kalitatearen kaxkartzea nabarmena da eta langileen osasuna kaltetua izaten da. Lan osasunean eta zerbitzuaren kalitatean kaxkartze nabarmena eman bada ere, enpresa kudeaatzaileek etekin ateratzen diote egoerari. Diru publikoa enpresarientzako etekina bilakatzen da.

LABek argi eta ozen esan nahi du ez duela onartzen eskeintzen dugun zaintza batzuentzako etekina bihurtzea, eta honen aurrean honakoa galdegiten dugu:

1.- Zerbitzuaren publifikazioa, zerbitzu egoki, unibertsala, eta doakoa bihurtuz. Horrelaxe, diru publikoa, enpresentzako etekin ekonomikoa soilik bilakatzea ekidingo genuke eta kalitatezko zerbitzu publikoranzo konbertsioa gauzatu bitartean enpresen etekinak mugatu.

2.-Egoitzetan burutzen den lanari egokitutako ratio lege egokia bermatu, sektorearen plantilaren osasuna babestuz eta bermatuz. Honetarako, ezinbestekoa da sektorearen langileen parte hartzea kontutan hartzea, sektorean nagusia den gerokultoreen kolektiboarena, bereziki.  

 

 

AZKEN ALBISTEAK | ÚLTIMAS NOTICIAS

Hezkuntza Sail berriari eskatzen diogu kolektibo laboraletan martxan zeuden negoziazio mahaiak deitzeko eta akordio laborala betetzeko ikasturtea bukatu aurretik

Duela urtebeteko ekainaren 1ean LABek akordio laborala sinatu genuen Interinok sindikatuarekin eta Hezkuntza Sailarekin, bi aldeek akordioan jasotako edukiak mahai negoziatzaileetan depositatu eta garatu behar zirelarik.

EAEko osasun garraioa publifikatu behar dela aldarrikatu dugu

Araban eta Bizkaian diharduen La Pau enpresak indarrean dagoen hitzarmena betetzeari utziko diola iragarri duenetik ziurgabetasuna da nagusi langileen artean. Gasteizen mobilizazioa egin dugu gaur, Eusko Jaurlaritzaren egoitza nagusiaren aurrean.

Amurrio Ferrocarril y Equipos-en ez dugu kaleratzerik onartzen

Ekainaren 5ean, 57 urteko langile bat kaleratu zuten Amurrio Ferrocarril y Equipos-en. Enpresa Batzordetik kaleratzea publikoki salatu nahi dugu eta baita aurretik gertaturiko egoera ere, erabat hausten baitituzte batzordearen eta enpresaren arteko harremanean ulertzen diren protokoloak.