2024-11-14
HomeEkintza SozialaEkosozialismoaAHTaren lanak behingoz gelditzeko momentua dela deritzo LABek

AHTaren lanak behingoz gelditzeko momentua dela deritzo LABek

LAB sindikatuaren ustez sekula ez ziren hasi behar, baina oraingoan proiektuaren sustatzaileei ere, arduraz jokatzeko momentua heldu zaiela deritzogu. Izan ere, inoiz baino zentzu gutxiago du proiektuak.

Momentu honetan, EAEko Lehendakariak euskal Ykoaren lotura bermatuta dagoela badio ere, Madrilgo Sustapen Ministerioak Euskal Ykoa Burgosekin dirua baldin badago lotuko dela dio. Confebaskek proiektua ezinbestekoa dela deritzo. Gure ustez, proiektuaren lanak gelditzeko momentua da, horixe da gobernu ezberdinei exijitzen dieguna eta orain arte ere sarri exijitu izan dieguna.

Nafarroan proiektuaren etorkizuna guztiz kolokan dago, izatez lanak guztiz gelditurik egon beharko lirateke bai legezkotasun arrazoiengatik ere, izan ere Nafarroako Gobernuak ez du bete nafarrek proiektuari buruzko informazio publikoa jasotzeko eskubidea, eta informazioa ezkutatzeagatik Nafarroako Justizia Auzitegiak zigortu du. Frantziar Estatuak aspaldi iragarri zuen AHTa ez dutela beraien lehentasunen artean, eta orain Espainiar Estatuko Sustapen Ministerioaren iragarpen honekin argi geratzen da tren honek hondamendira baino ez garamatzala, inolako puntu geografikorekin batzen ez gaituelako.

Datorren urterako gobernuak aurkezturiko EAEko aurrekontuetan proiektu honetarako beste 366milioi aurreikusten dira. Testuinguru honetan Urkulluren gobernuak horrekin aurrera egiten badu PP eta PSEren laguntzarekin, argi geratuko da herritarron, langileon zerbitzura barik, EAJ, PP eta PSEren laguntzaz Confebasken zerbitzura dagoela. Diru xahuketa hori, beste garai batzuetan zikina izan bada, garaiotan are zikinagoa da, eta aipatu behar da, oraindik proiektua erabat bukatzeko gastatu behar diren 10.000 milioi euroetatik erdia ere ez dela gastatu, eta ez hori bakarrik, behin proiektua bukatuta, mantentze gastuek behin betirako hipotekatuko lukete euskal jendartea.

Diru kopuru itzel horrekin, zerbitzu publikoetan inbertitu, berauek garatu eta enplegua sortu daiteke, baina Urkulluren gobernuaren asmoa bestelakoa da antza denez, nahiago dute gutxi batzuen interes ekonomiko pribatuaren alde egin, ingurumena txikituz, garraioaren arazoa konpondu gabe jarraituz eta guztiz elitista den proiektua langileon eta herritarron kontura aurrera ateraz.
 

LAB sarean
{module[111]}

AZKEN ALBISTEAK | ÚLTIMAS NOTICIAS

Hitzarmen duina aldarrikatu dugu Arabako ostalaritzarako

Urtebete inguru igaro da Arabako ostalaritzako hitzarmenaren negoziazioa blokeatu zela "azken proposamen" gisa definitutako patronalaren azken proposamenarekin. Hau ez zen nahikoa, sektoreko langileen lan-baldintzak nabarmen okertzen baitzituen.

11 garraiolari hil dira 2024an, 2023ko heriotza kopurua gaindituz

Atzo, 56 urteko J.R.M.M. garraiolari lesakarra hil zen lanean Irunen, kamioia kargatzen ari zela. Transportes Etxetrans 2000 enpresako langilea zen. 2024. urtean 11 garraiolari hil dira lanean dagoeneko, horietariko asko, azken hau bezala, bihotzekoak jota. Atzokoarekin, gutxienez 54 laneko heriotza izan ditugu urte hasieratik Euskal Herrian.

Elkarretaratze batekin amaitu dugu EAEko anbulantzien publifikazioaren aldeko kanpaldia

Kontzentrazio batekin amaitu da EAEko anbulantzia zerbitzuaren publifikazioaren alde atzo hasitako 24 ordutako kanpaldia, Gasteizko Andra Mari Zuriaren plazan egin dena. Atzo iluntzean, Gasteizko Udaltzaingoak kanpaldia bertan behera uztera behartu arren, gaur goizean aurreikusitako tailerra egin ahal izan dute.