Proiektuaren xehetasunei erreparatzen badiegu, Abandoko sarbidearen kostua 350 milioitatik 480 milioi eurotara pasa da, %40an handituz. Guztira, Malmasineko tunelaren kostua kontutan hartzen badugu, 730 milioi euroko kostua izango du Bilboko sarbidearen proiektu integralak. Argi dago AHTa ez dela inondik eta inora ere behar sozial bat, eta diru hori, gutxi batzuen onurarako proiektu batean gastatuko dutela. Zentzu horretan, salatu nahi dugu aurrekontua %40an handitzeak are eta larriagoa egiten duela hau.
Aipatzekoa da, era berean, proiektu horretan 1.200 etxebizitza inguru aurreikusten dituztela, teorian, AHTaren sarbide horrek izango dituen kostuak finantzatzeko. Operazio urbanistiko horrekin 100 milioi inguru atera nahi dituzte, espekulazioari ateak irekiz eta etxebizitza merkantzia hutsa bezala tratatuz. Gainera, azkeneko hirigintza planaren berrikuspenean, 14.000 etxebizitza berri eraikitzea proposatzen du Udalak, hirian milaka etxe huts dagoen bitartean. Beraz, hirigintza-operazio honek berriro ere agerian uzten du zein den EAJren etxebizitza politika, gutxi batzuen etekinetara bideratutakoa, hain zuzen ere.
Hau dena, Bilboko Udala garatzen ari den hirigintza egitasmoan eta zehazki, Hiri Antolameduko Plan Orokorraren barruan testuinguratu behar dugu. Hiri eredu honetan sakonduko duten hurrengo proiektu izarrak, Abandoko sarbide hau eta Zorrotzaurreko irlaren irekiera izango dira. Berriro ere argi geratzen da Udalak konpromiso falta duela langile-auzoekin eta okerren daudenekin. Multinazionalen, kate komertzialen eta turismoaren neurrira diseinatutako hiri eredu honek, prekarietatea eta bazterketa soziala eskaintzen die bere biztanleei. AHTren sarbidearen proiektua, esan bezala, horren adibide garbia da.