2024-12-23
HomeIrakaskuntzaHezkuntzaNafarroako Hezkuntza Departamentuari ebaluazio hezitzailea behingoan ezarri dezala galdegiten diogu, LOMCEri alternatiba...

Nafarroako Hezkuntza Departamentuari ebaluazio hezitzailea behingoan ezarri dezala galdegiten diogu, LOMCEri alternatiba gisa

Beste behin ere, Hezkuntza Departamentuak LOMCEtik eratorritako probak egiteko asmotan dabil eta berriz, inolaz ere gardena ez den prozesuaren bitartez izan dugu honen berri. Modu batean zein bestean mozorrotuta, aurtengo ikasturtean ere proba hauei bide eman eta Nafarroako ehunka ikasle ebaluatua izango da arrotza, antipedagogikoa, atzerakoia, segregatzailea… den eredu baten arabera. Bada, Sistema guztia ebaluatu behar da eta ez soilik ikasleak.

Hezkuntza Departamentuak LOMCE proba "deskafeinatuak" aplikatzeko asmoa dauka, berriz ere, kanpotik inposatua eta erabat atzerakoia den legearen ildoak gure hezkuntzara ekarriz.

Izan ere, LABen ustez, bide propioa garatzeko ausardia behar dugu une hauetan. Horrela, LABek hezkuntza burujabetzaren bidean herri gisa elkarlanean ebaluazio eredu propioa osatzeko determinazioa adierazi nahi du askotan, bai eta gaia jorratzeko materialak eta foroak sortu ere. Izan ere, beharrezkoa dugu bestelako ebaluazio sistema bat, non ikaslea ezezik, baliabideak eta lan baldintzak, metodologiak, formazioa, azpiegiturak, eskola, eta finean, sistema guztia ere baloratuko den; hobekuntza, ekitate, aukera berdintasunean oinarrituz eta are garrantzitsuago dena, bide horretan aurrera egiteko plan eta neurri zehatzak eskainiko dituena. Eredu berri horren eraikuntza, hezkuntza komunitate guztiaren parte hartzean oinarrituko da, ebaluazioaren afera, ikuspegi poliedrikotik landu behar baitugu.

Kanpo frogen aurkako jarrera aktiboa
LABek probak egitea egokitu zaien ikastetxeetako hezkuntza komunitateari azterketa hauen kontrako jarrera aktiboa hartzera gonbidatzen du eta ekimen aldarrikatzailerik eginen dituzten ikastetxeak hauek publiko egin ditzaten. Hezkuntza Departamentuak entzun dezala beste behin, Nafarroako Hezkuntza komunitateak ez duela LOMCEren flexibilizazio ezta moratoriarik nahi. Behingoan gure Hezkuntza Sistema Propioaren bidean urratsak eman ditzala.

Halaber, Hezkuntza Komunitateari gonbitea luzatu nahi diogu proba hauen inguruan hausnarketa egin dezan eta ahalik eta adostasun handienarekin erabaki kontsekuenteak har ditzan.

LABek, negoziazio mahaietan maiz eskatu bezala, Hezkuntza Departamentuari komunitateko eragileekin elkarlanean LOMCEren aurrean estrategia bateratua adostu dezala eta ebaluazio hezitzaile eredu propioaren bidean eztabaida ireki dezala galdegin nahi dio.

LABek bestelako ebaluazio eredu berri baterantz urratsak ematen jarraitzeko hitza berresten du. Ebaluazio hezitzailearen bidean sakondu eta eguneroko hezkuntzaren errealitatea eraldatzeko tresnak sortuz.
 

 

 

AZKEN ALBISTEAK | ÚLTIMAS NOTICIAS

LABek Osalanera eraman du indarkeria matxistaren aurkako bideorria, lantokietako prebentzio sistemetan derrigorrez integratua izan dadin

Gaur, LAB sindikatuak enpresetako prebentzio sisteman indarkeria matxistaren arriskua integratzeko plana aurkeztu du Osalango kontseilu nagusian. Plan horrek lanean ere emakumeek pairatzen duten arrisku...

LABek Ezkirozko BSH lantegiaren eta, oro har, Nafarroako industriaren etorkizunaren aldeko manifestazioan parte hartzera deitu ditu nafarrak

BSH multinazionalak Ezkirozko lantegia itxiko duela iragarri ostean, langileek irmotasunez erantzun zuten abenduaren 18an, Parlamentuaren aitzinean eginiko elkarretaratze jendetsu baten bidez. Hala ere, egoeraren...

Presoen etxeratzea eta behin betiko konponbidea aldarrikatu ditugu Hego Euskal Herriko hiriburuetan

Sindikatuok, Sare Herritarrarekin batera, mobilizazioak egin ditugu gaur Bilbon, Donostian, Gasteizen eta Iruñean, euskal presoen etxeratze prozesua azkartzeko eskatzeko, salbuespen neurriak amaiu daitezen exijitzeko...