Irakasle kopuru handi batek, erdiak baino gehiagok, ez du lehen proba gainditu. Espezialitate batzuetan %80tik gorakoa izan da suspentsoen kopurua. (gehienek jada irakasle gisa lanean dihardutenak) eta ez dute aukera izan ahoko probara pasatzeko. Plazen %30 inguru bete gabe geratuko da eta ehunka langilek egonkortu gabe jarraituko dute behin behineko irakasle gisa jarraituz.
LABen argi daukagu oposizio eredu hau ez dela baliagarria irakaslerik egokienak hautatzeko. Aspaldi gabiltza irakasleak egonkortzeko eredu propioa aldarrikatzen eta Madrilen araututako oposizio eredu honi aurre egiteko ahaleginak egiten:
• Idatzizko proba baztertzailea da eta proba memoristiko hutsak gehiegizko balioa du.
• Gaitegiak: berritzea (estatu mailakoak dira eta gehienak 90. hamarkadakoak) eta euskaraz argitaratzea.
• Ebaluazio irizpideak eta kalifikazio irizpideak aurretik argitaratzea.
• Berehalako erreklamazioetan azterketa ikusi ahal izatea.
• Epaimahaikideen baldintza hobetzea: ordu asko, datak oso estu…
• Prozesuak aldez aurretik iragartzea eta prozesua lehenago hastea.
Aldi berean, gogora ekarri nahi dugu LEP honetan hainbat hautagaik espezialitate bereko froga bitan egin behar izan dutela, Zerrenda Bakarra zapuztu eta gero gaztelerako zein euskarako zerrendan egon ahal izateko. Lotsagarria iruditu zitzaigun zinismoa erabilita hainbat ordezkari politiko eta sindikalek aukera bikoitza izango zutela adierazi zuten baina orain agerian geratu da iruzur bikoitza jasan behar izan dutela eta erkidego honetako bi hizkuntza ofizialak menperatzea zigortu egin nahi dela, saritu beharrean.
Horregatik guztiagatik, premiazkoa iruditzen zaigu Hezkuntza Departamentuak gai horiei guztiei buruz duen ikuspuntua jakitea eta kalitatea, metodologia aktiboak eta berrikuntza pedagogikoa bermatuko dituen bideak abian jartzeko LABek larrialdizko bilera eskatuko dio, kontu hauek guztiak argitu asmoz.