2013ko irailean, Elorrioko NANUK enpresako langileek borroka hasi zutenean, gutxi eskatzen zuten; Espainiako lan Erreforma ez aplikatzea eta errespetua. Bai, mende honetan, eta Euskal Herrian, langileek errespetua eskatzen jarraitzen dute.
Adibideak argiak dira, dokumentuz eta agiriz demostratu daitezkeenak:
1. Enpresa Hitzarmen bat sinatu zuten 2013ko azaroan. Bertan 1724 orduko lan jarduna adostu zuten.
* Hilabete eta erdi beranduago, enpresak, bataz beste, 200 orduz gainditzen duen lan egutegia aurkeztu zien. Urtarriletik uztailera arte negoziatzen ahalegindu arren, enpresaren BAI ala BAI proposamenak, epai-bideetara eraman gaitu.
* 2014ko irailean epaiketa egin da eta sententziak langileei arrazoia eman die.
* Enpresak Lan Hitzarmena urratu du.
2. Greba garaiko gertakariengatik ez zela inolako gain zigorrik egongo sinatu zuten 2013ko azaroan.
* Greba bitartean, eguerdiko 13:00etako KONTZENTRAZIO BATEGATIK, Iñaki Errazti gerenteak 3 langile salatu zituen.
* 2014ko irailean epaiketa egin da eta sententziak langileak ABSOLBITU ditu.
* Gatazkaren bukaerarako oinarrizko akordioa urratu dute.
3. %4ko soldata jeitsiera dela eta 2013ko uztailean epaiketa egon zen. Azaro horretan bertan, akordioa sinatu zen langile eta enpresako ordezkarien artean. Sententzia idazten zebiltzanez, ezin zitekeen “erretiratu”, baina LAB sindikatuak enpresari jakin arazi zion AKORDIOA ZELA BALEKOA, eta akordio lehenetsiko zela beti sententziaren gainetik.
* Sententzia iritsi zen langileei arrazoia emanez.
* Enpresak akordioa errespetatu ez eta sententzia ERREKURRITU egin zuen.
* 2014ko ekainean epaibideek argi esan diote enpresari “SINATUTAKO AKORDIOA ERRESPETATU BEHAR DUTELA”
Hau da NANUK enpresan langileek bizi dutena, beraien lan baldintzen etengabeko urraketa eta inposaketa gestioa.
Langileek orokorrean epaibideetan dena GALTZEN dutenean, NANUKeko langileek sententzia guztiak IRABAZI dituzte.
Ondorioz galdera bakarra egin dakieke bazkideei, ze etorkizun nahi duten enpresarentzako, bi aukera daude:
1. Errespetuzko gestioa, negoziazio eta akordioena, eta noski akordio horien errespetuan oinarritutakoa. Langile guztiekin harreman normalizatu bat ekarriko duena eta, ondorioz, enpresa zerbitzuen kalitatea, funtzionamendua eta bezeroaren satisfazioa lortuko duena.
2. Inposaketa eta gorroto gestioa. Etengabeko gatazka oinarri izango duena eta zerbitzu guztietan, ezinbestean eragin zuzena edukiko duena.