Atzo iluntzean, Pasaiako portuan langile bat hil zen itsasontziak zamatzeko kamioi batek azpian harrapatuta. Noatum UECC enpresako Mafi motako kamioi erraldoi batek (50 Tonakoa) itsasontzian karga sartzen ari zela, 47 urteko segurtasun zaindaria azpian harrapatu zuen eta unean bertan hil zen.
Lehenik eta behin senide, lankide, zein gertukoei, LAB sindikatutik gure samina eta elkartasuna luzatu nahi genieke.
2024a hasi denetik 12 langile hil dira lan istripuz Euskal Herrian. Paradoxa da segurtasun zaindarien lanetako bat ontzietan polizoiak sartzea eragoztea dela. Hori dela-eta zamaketa unean zelatan ibiltzen dira, kamioiek harrapatzeko dakarren arriskuarekin. Sistema kapitalistaren miseriak agerian geratu dira, beste behin, heriotza berri horrekin, non langile prekario batek bizitza galdu baituen pertsona behartsuagoak zelatatzen.
Istripua gertatu bezain laster LABen delegatuek jarduna eten eta langileak etxera bidali zituzten. Larunbatean ere langileek lana bertan behera uztea erabaki dute. Igandean, komiteak deituta, kontzentrazio bat egingo dute portuaren barnealdean.
Istripu maila izugarri honen aurrean neurriak hartzea eskatzen dugu, patronalaren inpunitatearekin amaitu behar da. Horretarako, instituzioek erabaki politikoa hartu behar dute, behingoz, ia hiru hamarkada abian daraman lan osasuneko araudia betearazteko. Bete ezean, langile klasea hiltzen jarraituko dute.
Beste langile bat kotxe istripuz hilik Nafarroan
Aste honetan bertan, Iruñean egin dugun agerraldian salatu dugun moduan, Nafarroan dagoen mugikortasun handiaren eraginez, errepideko hilkortasun maila handiagoa da. Oraingoan, berriro ere, autoa pista batetatik gidatzen ari zen 36 urteko H.Z. nekazaria hil da istripuz, Tuteran.
2024ko urtarrilean, dagoeneko 5 langile hil dira Nafarroan istripuz, horietako 4 errepideetan.
2021an salatu genuen Nafarroan joera ilun bat agertzen ari zela auto istripuz hiltzen ziren langile kopuruagatik. Urte horretan, lan istripuz hildakoen erdia errepidean hil zen, 20tik 10 hain zuzen. Heriotza horiek baldintza ezberdinetan eman ziren, artean muturreko prekaritateak sortua. Gogora dezagun goizeko ordu txikietan baratzera lanera bizikletaz zihoan langile migratua Zarrakaztelun.
Aste honetan bertan proposatu dizkiogu Txibiteren gobernuari hainbat neurri, momentuz erantzunik jaso gabe.
Gure proposamena:
- Mugikortasuna murrizteko neurriak:
- Enpresetan etxetik lana egin ahal izan jardunaldiaren zati batean (egun pare bat astean).
- Enplegu publikoan distantzia arrisku item etan sartzea eta plazak horren arabera esleitzea.
- Zentralizazio joera apurtzea.(herri ikuspegitik ere garatu)
- Enpresetan etxetik lana egin ahal izan jardunaldiaren zati batean (egun pare bat astean).
- Enpresa guztiek mugikortasun planak delegatuen eta NOPLOIko teknikarien onespenarekin.
- Mugikortasun planen neurriak arrisku ebaluaketan txertatu inplantazioa derrigorrezko bilakatuaz.
- Langileei laguntzak garraio publikoan
- Garraio publikorik ez denean laguntzak ibilgailuen mantenuan.
- Planaren neurrien inplantazioan kontrola (ikuskaritza)
- Garraio plublikoan hobekuntzak.
- Errepide eta azpiegitura jakin batzuen hobekuntza