Lizitazio-proiektu merkeen atzean, langileok ordaintzen dugun faktura dago. Baldintza hauekiko, Bilboko Udala azpi-kontratatutako enpresa bezain erantzule da. Beraz, egoera honekin berehala bukatzeko neurriak har ditzan exijitzen diogu.
2018ko urrian hiriko mugikortasun planeko proiektu izarra, BilbaoBizi bizikleten mailegurako zerbitzua, aurkeztu ziguten: bizikleta modernoagoak, azkarragoak, ugariagoak, mailegu puntu gehiagorekin, 24 orduko zerbitzua, berehalako asistentzia, mugikorrerako aplikazioa…
Baina zortzi hilabete eskasera, agerian geratu dira bere argilunak. Zerbitzuaren hazkundea ez da udalaren aurrekontu-partida handiago baten eskutik etorri: ahalik eta proiektu merkeena aukeratu, eta orain zerbitzuaren ezintasunen aurrean beste albo batera begiratzen du. Azkarregi matxuratzen diren bizikletak, hutsik dauden mailegu-puntuak… Horiek dira zerbitzuaren hutsune ikusgarrienak. Denbora gutxian izugarri hazi da, NEXTBIKE enpresaren aurreikuspenak erabat txiki utzita: egunean batez beste 4 erabilera izango zituzten bizikletak, 20 bidaiatik gora egiten ari dira.
Hala ere, ezkutuan dauden hutsuneak dira larrienak, enpresako langileek pairatzen dituzten baldintza prekarioak:
• Garatzen duten jarduera eta funtzioei erantzuten ez badie ere, bulego eta langeletako hitzarmen kolektiboa aplikatzen zaie, bizikleta-mailegurako egokiagoa den metal merkataritzako hitzarmena aplikatu beharrean. Besteak beste, horrek euren errealitateari erantzuten ez dieten kategoriak eta soldata baxuagoak dakartza.
• Langile gehienak ez daude lanaldi osoan, baina aparteko ordu mordoa egiten dituzte.
• Lan kargari aurre egiteko, zerbitzua funtzio batzuk betetzeko langileen azpikontratazioan
eta aparteko orduetan sostengatzen da.
• Etengabeko lan karga izugarriaren ondoriozko estresa, presak, heldu-ezina… Honen
adibide lazgarriena hilabete honetan ABLE bidezko langile batek sufritutako lan-istripua da.
BilbaoBizi zerbitzu publikoa da, eta ondorioz, duintasunez eskaini eta garatu behar da. Horregatik, hurrengoak aldarrikatzen ditugu:
• Bizkaiko metal-merkataritzako hitzarmen kolektiboa aplikatzea.
• Kalitatezko enplegua eskaintzeko, lanaldi oso egonkorrak eta soldata duinak bermatzea.
• Kontratazioa lanaldi osora zabalduta ere, langileak dagoen lan karga betetzeko nahikoa ez
badira, kontratazioak handitzea.
• Kontratazio horiek, edo funtzio zehatzak betetzeko egin daitezkeenak, Aldi Baterako Lan
Enpresen bidez EZ egitea.
• Guzti hau egingarri izan dadin, Bilboko Udalak azpikontratatutako enpresarekin duen akordioa jardueraren errealitatera egokitzea, langileen lan baldintzak eta segurtasuna akordio horri egokitu beharrean.